کد خبر: ۳۳۳۲۷
تاریخ انتشار:۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
برگزاری جشنواره ایتاپ به منظور تولید ثروت از داشته های فکری در اسفند 95
مدیر مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با اشاره به برگزاری جشنواره ایتاپ (ایده تا پدیده) در 9 اسفند 1395، گفت : هدف از این جشنواره طرح ایده های نو در زمینه های مختلف همچنین آشنایی عموم با نهادهای حمایت کننده از این ایده ها از جمله پارک علوم و فناوری و مرکز رشد است.
به گزارش مارین نیوز، مدیر مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر در راستای ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری و حمایت از ایده های برتر به منظور تولید ثروت از داشته های فکری، جشنواره ایتاپ (ایده تا پدیده) را با همکاری پارک علوم و فناوری استان خوزستان به میزبانی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می کند، گفت : این جشنواره در سطح خرمشهر و آبادان برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است.
دامون رزمجویی تاریخ برگزاری جشنواره ایتاپ (ایده تا پدیده) را ۹ اسفند 1395 امسال اعلام کرد و افزود: ایده دهندگان علاقمند برای شرکت در این جشنواره می توانند ایده های خود را تا 5  اسفند امسال به سامانه ارسال ایده ها به آدرس www.itapf.ir ارسال کنند.
وی در ادامه به هدف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت : هدف از این جشنواره طرح ایده های نو در زمینه های مختلف همچنین آشنایی عموم با نهادهای حمایت کننده از این ایده ها از جمله پارک علوم و فناوری و مرکز رشد است.
مدیر مرکز رشد واحد های فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر ادامه داد : این جشنواره همراه با جوایز ارزنده ای بوده و ایده های برتر  نیز جذب مرکز رشد خرمشهر شده و از طرف این مرکز رشد حمایت مالی و پشتیابی خواهند شد.

به گزارش مارین نیوز، مرکز رشد دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در نظر دارد در راستای ترویج فرهنگ خلاقیت و نو آوری، جشنواره ایتاپ (ایده تا پدید) را در سطح جنوب و جنوب غرب خوزستان برگزار نماید. شما می توانید ایده های خلاق و نو خود را در هر زمینه  گرایشی تا تاریخ پنج اسفند در سامانه  www.itapf.ir ثبت نمایید. شرکت برای عموم آزاد است. 

معرفی جشنواره: 
شرایط اقتصادی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی امروز کشور به گونه ای است که حل مشکلات و تنگناها، الگوها و راه حل های جدید و متفاوتی را طلب می کند. ترکیب جمعیتی جوان کشور، ضرورت ایجاد فرصت های شغلی و نیز نوسان بهای نفت سه عامل عمده ای هستند که موجب می شوند سیاستگذاران و تصمیم سازان کلان کشور به منبع درآمد سهل الوصول دیگری به جز نفت بیندیشند که بی شك آن منبع ابتکار، خلاقیت و نوآوری می باشد .اهمیت و نقش خلاقیت و نوآوری بر کارآفرینی به حدی است که زندگی و تمدن انسان بدون آن هرگز قابل تصور نیست. لذا اکنون که هدف اقتصاد تنها برآورده کردن نیازهای اولیه انسانها نیست و ادامه رشد فعالیت های بشر در گرو شناخت انسان و شناخت نیازهای پیچیده تر اوست، سرعت ابداعات و اختراعات در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، فناوری و صنعتی، پر شتاب تر از هر زمان دیگری در طول تاریخ حیات بشری است. در همه کشورها، دانشگاه ها بستری برای رشد و توسعه نسل جوان است که محیط علمی و فرهنگی آن جهت شکوفایی و باروری خلاقیت و نوآوری، اهمیت بسزایی دارد . آنچه در شرایط سخت کنونی ضرورت آن در جامعه بیش از پیش احساس می شود، پرداختن به این مقوله اساسی یعنی کارآفرینی است؛ زیرا مسلماً کارآفرینان باتوجه به خصوصیات ممتاز و برجسته خود قادرند در چنین شرایطی منابع لازم برای ایجاد رشد و توسعه در زمینه های تولید و منابع انسانی فراهم کرده، اشتغال و کسب و کار جدید ایجاد کرده و با نوآوری صنعتی بر توسعه دامنه محصولات و خدمات بیفزایند. پارک علم و فناوری خوزستان در راستای تحقق اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد روحیه نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه ها و نیز حمایت از ایده های برتر به منظور تولید ثروت از داشته های فکری، جشنواره ایتاپ (ایده تا پدیده) را با هدف شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر دانشگاهی، طرح ایده های نو در زمینه ها و حوزه های مختلف و تجاری سازی آنها و همچنین آشنایی با نهادهای حمایت کننده از این ایده ها (پارک و مراکز رشد) در قالب رویدادهای شناسایی و توانمند سازی ایده های برتر (شتاب) برگزار می نماید.
ایتاپ (ایده تا پدیده) رویدادی است که به شما فرصت می دهد تا با طرح ایده خود در جمع سایرین و داوران و فعالان علمی و اقتصادی بتوانید آن را سنجیده، تجزیه و تحلیل و تکمیل نمایید. همچنین با ایده های نو دیگران آشنا و شبکه ای از دوستان و متخصصین را برای ارتباطات، هم افزایی علمی و همکاری های احتمالی برای خود ایجاد نمایید. طرح های برگزیده ضمن ورود به چرخه توانمند سازی ایده های برتر، از امتیاز استقرار در پارک علم و فناوری خوزستان نیز برخوردار خواهند بود. ضمناً به ایده های برتر جوایز ارزنده ای تعلق خواهد گرفت که در اطلاعیه های بعدی این جوایز معرفی خواهند شد.

اهداف رویداد:
  • ایجاد فرهنگ ایده پردازی
  • شناسایی و معرفی ایده های برتر
  • تولید ثروت از داشته های فکری
  • طرح ایده های نو در زمینه ها و حوزه های مختلف و تجاری سازی آنها
  • توانمند سازی ایده های برگزیده از طریق آموزش راهکارهای ایجاد و توسعه کسب و کار نوپا 
  • یافتن طرح های مناسب برای حمایت و اعطای تسهیلات توانمند سازی
  • آشنایی با نهادهای حمایت کننده از ایده ها(پارک و مراکز رشد)
  • امکان جلب مشارکت سرمایه گذاران خطر پذیر و شرکت های بزرگ صنعتی در پیشبرد طرح های برگزیده