کد خبر: ۳۳۳۳۹
تاریخ انتشار:۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
با وجود قانون، بازنشستگان هنوز هم مسئولیت سنگین دارند
نماینده مردم ارومیه در جریان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت : قانون تصویب کرد و در پی آن شورای نگهبان آن را تایید کرد که نباید از بازنشستگان استفاده کرد، اما در حیطه کاری شما چند صد بازنشسته مسئولیت سنگین دارند.
به گزارش مارین نیوز، در نشست روز (یکشنبه یکم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت در جریان طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پس از صحبت های برخی از نمایندگان، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این استیضاح سیاسی نیست مسائلی را مطرح کرد که قابل توجه بود. این نماینده به عنوان یکی از موافقان این طرح اظهار داشت : آقای آخوندی مجلس قانون تصویب کرد و در پی آن شورای نگهبان آن را تایید کرد در این راستا نباید از بازنشستگان استفاده کرد، اما در حیطه کاری شما چند صد بازنشسته مسئولیت سنگین دارند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود : در کنار این استیضاح بیش از یک گونی اسناد آمده که متاسفانه همه آن دارای مسئله بوده است، از جمله مزایده جامع با ترک تشریفات و قرارداد 50 میلیارد تومانی با شرکت نگین سبز خاورمیانه وابسته به صندوق بازنشستگی کارکنان سازمان بنادر و دریانوردی -به قولی حیات خلوت- و البته ابلاغ گمرک وارد بندر می شوند باید بیمه شوند، آن ها 50 درصد را به بیمه البرز می برند و 50 درصد به حساب شخصی پس انداز 5 نفر! 
این نماینده مردم در مجلس دهم گفت : مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی زیرمجموعه شما حدود 19 هزار یورو برای ماموریت 11 روزه خود به خارج را برنگرداند آقای سعیدنژاد 220 میلیون تومان حق ماموریت گرفته است؛ آیا ایشان مارکوپولو است ؟!؟ می گویند ساختمان بنادر که در سال 82 خریداری شده در مدرس شمال با مبلغ 600 میلیون تومان بازسازی و شما آن را دفتر خارج از وزارتخانه کردید. قانوناً این ساختمان باید در اختیار اقتصاددانان قرار می‌گرفت. 
وی ادامه داد : شرکت آریا بنادر ایرانیان قرارداد 430 میلیون دلاری بسته است که در اولین پرداخت 110 میلیون تومان برای تاسیس شرکت پرداخت کرده است؛ آقای آخوندی لیسانس علوم قضایی به عنوان مدیرکل تامین نگهداری بنادر چه حکمی دارد؟ قرارداد اولیه در سال 89 برای 48 دستگاه ترانستینر با شرکت های خارجی، 107 میلیون دلار بود که به علت تحریم لغو شد اما همچنان شرکت ها پابرجا است که همان قرارداد را با 104 میلیون دلار تنها برای 12 دستگاه ترانستینر بسته شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه استیضاح خود در خصوص این حوزه اظهار داشت : در حوزه دریایی بیش از ۵۰۰ میلیون دلا در بندر چابهار هزینه شده است این در حالی است که یک ریال اعتبار دولتی به این بندر اختصاص نیافته است و سرمایه گذاری ها از طریق بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.
وی افزود : در ساخت راه آهن چابهار- زاهدان هم تنها ۲۸ میلیارد تومان منابع مالی از سوی دولت اختصاص یافت که با این رقم تنها می توان ۳ کیلومتر راه آهن ساخت اما شاهد هستیم که هم اکنون ۵۰ درصد از زیرسازی خط ریلی چابهار – ایرانشهر(بخشی از مسیر چابهار - زاهدان) انجام شده است.
آخوندی اظهار داشت: در پس کرانه های کشور هم ۹ هزار میلیارد تومان طی ۳ سال گذشته سرمایه گذاری انجام شده است و نوسازی تمام فازهای بندر عباس هم در حال اجرایی شدن است.
وزیر راه و شهرسازی به نوسازی بندر خرمشهر هم اشاره کرد و ادامه داد: ۲۷ سال از پایان جنگ تحمیلی می گذرد و هنوز کشتی های بسیاری در این بندر مغروقه هستند و نجات این مغروقه ها از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است.
وی بیان کرد: تمام تجهیزات بندر چابهار از بهترین برندهای آلمانی خریداری شده در حالی که قیمت تمام شده خرید این تجهیزات کمتر از تجهیزات چینی بوده است.
این عضو کابینه دولت یازدهم اضافه کرد: هزینه مربوط به تجهیز بنادر از اوایل انقلاب تا دولت یازدهم ۹۶۰ میلیون دلار بوده اما طی سه سال گذشته ۸۰۰ میلیون دلار برای تجهیز بنادر در نظر گرفته شده است که این اقدامات تصادفی نیست و با برنامه انجام شده است.

منبع : خانه ملت