کد خبر: ۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار:۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰
دوماه معوقات مزدی، کارگران کشتی سازی بحرگستر هرمز را به تجمع کشاند
گروهی از کارگران شاغل در شرکت کشتی سازی بحر گستر هرمزدر بندر عباس ،صبح امروز در اعتراض به دو ماه مطالبات مزدی معوقه در محوطه کارگاه تجمع کردند.
به گزارش خبرنگار مارین نیوز، صبح امروز حدود 300 نفر از مجموع  کارگران شركت صنايع كشتی سازی بحر گسترش هرمز که از شرکت های تابعه مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) می باشد صبح امروز دوشنبه (2بهمن ماه) در محوطه کارگاه تجمع کرده اند.
تجمع کنندگان می‌گویند در حال حاضر تا حدود 700 کارگر از طریق شرکت بحر گستر هرمز در پروژه‌های کشتی‌سازی در استان هرمزگان مشغول کارند اما در عین حال هنوز بابت دوماه معوقات مزدی پرداخت نشده طلبکارند.
طبق اظهارات کارگران شاغل دراین واحد کشتی سازی، همسان با دستمزدشان، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، همچنین مطالباتی  نیز در ارتباط به دستمزد از سالها قبل وجود دارد.
به نقل از کارگرانی که در این اجتماعی صنفی شرکت داشته‌اند گفته می‌شود، علاوه بر دستمزد وبیمه پرداخت عیدی سال 96 کارگران هنوزمشخص نیست.
این کارگران که خواهان وصول طلب مزدی خود هستند می‌گویند بخش عمده‌ای از مشکلات مالی شرکت بحر گستر هرمز که باعث تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی وبیمه ای کارگران و شرکت های زیر مجموعه آن شده است، وصول نشدن به موقع صورت وضعیت های مالی آن از شرکت اصلی است.
آن‌ها می‌گویند در آخرین پی گیری‌های که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان نشنیدیم و به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم.

منبع : ایلنا