کد خبر: ۳۳۴۹۸
تاریخ انتشار:۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
آغاز فعالیت کاروان های نور دریایی
راهیان نور بازدید خود را از مناطق دریایی و یادمان شهدا و نمایشگاه دستاوردهای دریایی دفاع مقدس آغاز کردند.
به گزارش مارین نیوز، معاون هماهنگ کننده فرمانده دوم نیروی دریایی سپاه بعدازظهر امروز در آیین اعزام کاروان نور دریایی خارگ با بیان اینکه امسال  ششمین  سال است که  برای اعزام کاروان نور دریایی خارگ  تلاش می‌شود اظهار داشت : منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران امکانات لازم را فراهم کرده تا علاقمندان بتوانند از نزدیک شاهد  ایستادگی و مقاومت مردم در 8 سال دفاع مقدس در جزیره خارگ باشند.
سید حسین انصاری از اعزام 205 نفر به کاروان نور دریایی خارگ خبرداد و افزود: نخستین کاروان نور دریایی خارگ  شامل 205 نفر با سه فروند شناور به جزیره خارگ اعزام شدند.
وی با بیان اینکه این سفر یک روزه است گفت: در طول سفر و در جزیره ،  راویان دفاع مقدس تهاجم دشمن و مقاومت مردم را در این جزیره  روایت و پس از آن زائران از یادمان شهدا و نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس بازدید می‌کنند.
انصاری پیش بینی کرد تا 13 فروردین  4 هزار نفر در قالب این کاروان به جزیره خاررگ سفر کنند.

همچنین مسئول سازمان اردویی, راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از مراسم افتتاحیه راهیان نور دریایی عمومی استان هرمزگان خبر داد و در همین زمینه یادآور شد این مراسم در امروز چهار شنبه 25 اسفند ماه برگزار می شود.
رسول جهانداری خاطر نشان کرد : اولین کاروان اعزامی به راهیان نور دریایی که در آیین افتتاحیه حضور دارند  کاروان 900 نفره می باشند  که با دو شناور به یادمان شهدای گمنام جزیره هرمز اعزام خواهند شد.
جهانداری خاطر نشان کرد آیین افتتاحیه راهیان نور دریایی به صورت پخش زنده از شبکه استانی و شبکه ملی به روی آنتن خواهد رفت.
وی اضافه کرد: روایت گری بر روی عرشه شناور، توسط راویان و یادگاران دفاع مقدس از برنامه های اجرایی در این ایام است.
رسول جهانداری در پایان اظهار داشت: از روز افتتاحیه راهیان نور دریایی تا 20 فروردین 1396 هروزه 900 نفر به یادمان شهدای جزیره هرمز اعزام خواهد شد.