کد خبر: ۳۳۶۳۹
تاریخ انتشار:۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
خارج سازی لاشه مغروقه پر خطر ازجنوب جزیره لاوان
با تلاش پرسنل اداره كل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان لاشه یك فروند مغروقه پر خطر واقع در جنوب جزیره لاوان خارج و به بندر شهید رجایی منتقل شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون فنی و نگهداری اداره كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان از خروج لاشه یك فروند مغروقه پر خطر از جنوب جزیره لاوان وانتقال آن  به بندر شهید رجایی خبرداد و گفت : خارج سازی مغروقه مذكور در راستای انجام تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون ایمن سازی آبراه های حاكمیتی كشور انجام گرفت است. 
محمد رضا پوررجبی با بیان اینكه این مغروقه حدود 50 متر طول و 12 متر عرض  داشت، وزن آن را حدود 200 تن آهن آلات شامل بدنه زیر آبی و موتور اصلی و دیزل ‍زنراتوراعلام كرد و افزود : این مغروقه از قدیمی ترین سازه ها پرچی با موتوری از نوع استاپ انجین بوده كه در حال حاضر این نوع شناوربه ندرت تولید می شود. 


پور رجبی عملیات برشكاری زیر آبی، خارج سازی و انتقال این مغروقه به مجتمع  بندری شهید رجایی را به مدت 75 روز كاری اعلام كرد و افزود : این مغروقه از قدیمی ترین سازه های موجود در مسیر تردد  بودكه مشكلاتی را برای شناورها متردددر جنوب جزیره لاوان بوجود می آورد. 
وی افزود : با خارج سازی مغروقه و پاكسازی محدوده ،تردد درمنطقه  جنوب جزیره لاوان با ایمنی بیشتری صورت می گیرد. 
به گفته این مقام مسئول كلیه فرایند بررسی، شناسایی، تعیین اولویت خطر سازبودن، برآورد ابعاد، خارج سازی و اجرای آن برعهده اداره كل بنادر ودریا نوردی استان هرمزگان بوده است.