کد خبر: ۳۳۶۴۰
تاریخ انتشار:۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
تحویل انبوه موشك جدید كروز ضد كشتی نصیر به نیروی دریایی سپاه
انبوه موشك جدید كروز ضد كشتی نصیر طی مراسمی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه تحویل گردید.
به گزارش مارین نیوز به نقل از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، با حضور سردار سرتیپ پاسدار دكتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انبوه موشك جدید كروز ضد كشتی نصیر طی مراسمی در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه تحویل گردید.
سردار دهقان در این مراسم با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت روز افزون توان موشكی نیروهای مسلح گفت : موشك كروز سطح به سطح نصیر با قابلیت شلیك از ساحل و دریا علیه اهداف دریایی از جمله كشتی های جنگی و اسكله ها بكار گرفته می شود.
وزیر دفاع آماده سازی و واكنش سریع، ارتفاع پروازی پایین، دقت بالای ناوبری و اصابت به هدف، قدرت تخریب زیاد، قابلیت ضد جمینگ بالا به واسطه رادار پیشرفته و شلیك از روی شناورهای تندرو را از ویژگی های موشك جدید نصیر برشمرد.
سردار دهقان تصریح كرد: این دستاورد ارزشمند كه ناشی از رویكرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح می باشد با بهره گیری از راه های میان بر كه همواره مورد تاكید فرماندهی معظم كل قوا بوده، انجام گرفته و با تجهیز نیروهای دریایی ایران به این موشك، گام موثری در راستای افزایش توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی كشور برداشته شده است.


سردار دهقان با قدردانی از دست اندركاران طراحی، ساخت و تولید انبوه موشك كروز دریایی نصیر بویژه دانشمندان، متخصصان و كاركنان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع گفت: این موشك و دیگر موشك های نیروهای مسلح صرفا برای دفاع از ایران اسلامی و فقط بر سر متجاوزان فرود خواهد آمد و برای پاسداری از صلح، ثبات و امنیت منطقه بكار گرفته خواهد شد.