کد خبر: ۳۳۹۷۰
تاریخ انتشار:۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
اجرای طرح پراکنش دلفین هاو لاک پشت ها در پارک ملی دریایی دیر – نخیلو
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح پراکنش جمعیت دلفین های گوژپشت و لاک پشت های دریایی در پارک ملی دریایی دیر- نخیلو اجرا شد.
به گزارش مارین نیوز از سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: در این طرح که بصورت سالانه اجرا می شود نسبت به شناسایی گونه های جدید، محدوده فعالیت دلفین ها و ثبت این گونه ها در کتاب پستانداران دریایی اقدام می شود.
حسین دلشب بیان کرد: امسال نهنگ گوژپشت و بتازگی نهنگ قاتل در سواحل استان بوشهر مشاهده شده است که این نشان از تغییرات اقلیمی و گرمایش در سطح جهان است. 
دلشب، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح مدیریت زیست بومی تالاب حله گفت: این طرح با همکاری جوامع محلی تدوین که برای اجرای آن مردم نظریه های خود را ارائه کردند.
وی ادامه داد: دیدگاه های جوامع محلی مبدل به برنامه ای برای مدیریت زیست بومی تالاب حله شد.
دلشب افزود: در حوزه محیط زیست انسانی نیز فعالیت های متعددی اجرا شد که در این ارتباط نظارت بر صادرات و واردات مواد شیمیایی مبتنی بر معاهده های استکهلم و روتردام که از طرف گمرک وارد یا خارج می شوند را تحت نظر داریم.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه مخاطرات محیط زیستی استان بوشهر گفت: در قالب کارگروه به مباحثی مانند سموم کشاورزی و پسماندهای خطرناک از جمله پسماند پزشکی و ریزگردها نشست های متعددی برگزار شده است.
دلشب افزود: در همین زمینه ارتقا مراکز سنجش هوای محیطی انجام و در این ارتباط در سال 95 مرکز سنجش برای 2 شهر گناوه و برازجان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: عسلویه و کنگان پیش از این از مرکز سنجش هوای محیطی برخوردار بودند و برای سال آینده نیز راه اندازی مرکز خورموج و اهرم را در دستور کار داریم.