کد خبر: ۳۴۲۵۶
تاریخ انتشار:۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
ایزوایکو آماده ایفای نقش بیشتر در صنایع دریایی و کمک به رشد کشور
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران: ایزوایکو آماده است تا در مسیر تحقق سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی نهایت توان خود را معطوف به رشد کشور کند و آماده ایفای نقش هرچه بیشتر در حوزه‌های جدید کاری است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از بخش‌های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران و افتتاح حوض‌ های خشک ساخت و تعمیر کشتی آن اظهار کرد: یکی از نیازهای مهم تعمیرات کشتی بخصوص برای تعمیر کشتی‌های بزرگ، ایجاد حوض‌های خشک در ساحل بود که بتوان از طریق مکانیزم حساب‌شده‌ای شناورهای بزرگ و عظیم‌الجثه اعم از کانتینری و یا فله‌بر و حتی نفت‌کش‌ها را به منطقه ایمن و خشک منتقل و اقدامات تعمیراتی آنها را از جمله تعمیرات اساسی انجام داد.
حمید رضائیان اصل افزود: دو حوض خشک ساخته شده در ایزوایکو در مساحتی بالغ بر 130 هکتار ساخته شده و کلید آغاز به ساخت آنها از سال 81 زده شد اما برخی مشکلات و مسائل مالی و فنی موجب طولانی‌شدن زمان ساخت این حوض‌ها شد اما اکنون با تجهیزات بروز شده‌ای مورد بهره‌برداری قرار گرفت و قادریم تا از طریق این زیرساخت‌ها، شناورهایی را از وزن 200 تن تا بیش از 130 هزار تن را تعمیر کنیم.
مدیرعامل ایزوایکو درباره اهمیت ایجاد این دو حوض خشک نیز عنوان کرد: یکی از حوض‌ها با عمق 14.5 متر و عرض 80 متر دارای 370 متر طول است که برنامه داریم در قالب فعالیت شرکت عظیم گسترش، برنامه‌های تعمیراتی را در این حوض متمرکز کنیم و یکی دیگر از حوض‌ها که دارای طول 470 متر است را نیز بر حوزه ساخت کشتی اختصاص دهیم.
وی بابیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۸۴ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این حوض‌ها برای ساخت و تعمیر شناورها و سازه‌های دریایی مانند دکل با ظرفیت نهایی بیش از ۳۰۰ هزار تن کاربرد دارد.
رضائیان اصل اضافه کرد: اکنون شناورها و سازه‌هایی با تناژ ۱۲۰ هزار تن در مجتمع ایزوایکو ساخته و تعمیر می‌شود. 
مدیرعامل کشتی‌سازی فراساحل اضافه کرد: ساخت این حوض‌ها از سال ۱۳۸۱ آغازشده بود و به علت تأمین نشدن اعتبار تکمیل آن ۱۶ سال طول کشید. 
رضائیان اصل تأکید کرد: نیروی انسانی ماهر و توانمند و علمی موجود در ایزوایکو این توانایی را دارد که در صورت اعتماد بخش داخلی، انواع مختلفی از نیازهای صنعت کشتی‌سازی را در حوزه ساخت و تعمیر برطرف کرده و از وابستگی به کشورهای مختلف در این زمینه کشور را برهاند و در عین حال اشتغال قابل‌توجهی را نیز در این بخش ایجاد کند.
وی گفت: امکانات و تجهیزات موجود در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران به طور کامل در خدمت اقتصاد ملی قرار دارد و به جرأت می‌توان گفت که هیچ کشوری در سطح منطقه دارای این حجم از تجهیزات و زیرساخت‌ها و منابع انسانی کارآمد نیست.
مدیرعامل ایزوایکو با تقدیر از حمایت‌های دولت یازدهم در زمینه رشد خودباوری در صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحل و اعتماد وزارت نفت و دیگر بخش‌ها به توان داخلی در لایه‌های مختلف اجرایی، خاطرنشان کرد: ایزوایکو آماده است تا در مسیر تحقق سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی نهایت توان خود را معطوف به رشد کشور کند و آماده ایفای نقش هرچه بیشتر در حوزه‌های جدید کاری است.
گفتنی است، همچنین با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت، ساختمان اداری شرکت عظیم گسترش نیز در این مجتمع به بهره‌برداری رسید. /




منبع : فارس، ایسنا، بندرعباس