کد خبر: ۳۴۲۸۲
تاریخ انتشار:۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
صرفه‌جویی یک میلیون دلاری در فاز ۱۲ پارس‌جنوبی
سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: بیش از ۲ هزار و ۳۲۰ قطعه در فاز ۱۲ پارس‌جنوبی با توان متخصصان داخلی ساخته شد که یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در پی داشته است.
به گزارش مارین نیوز از شرکت ملی گاز ایران، سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس‌جنوبی با تاکید بر تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در فاز 12 پارس‌جنوبی اظهار داشت: متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی با بومی سازی بخش‌های مختلف در فاز 12، سیاست اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کردند.
محمدمهدی هاشمی از خودکفایی در ساخت و تعمیرات قطعات فاز 12 پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: گامی بلند در ساخت و تعمیرات قطعات صنعت گاز با توان متخصصان داخلی در فاز 12 این میدان گازی برداشته شد.
سرپرست پالایشگاه نهم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به نقش ساخت قطعات با توان متخصصان داخلی و صرفه‌جویی ارزی بیان کرد: بیش از دو هزار و 320 قطعه در سه سال گذشته در کارگاه مرکزی فاز 12 پارس جنوبی با توان نیروهای متخصص داخلی ساخته شد که یک میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای اقتصاد کشور در پی داشته است.
هاشمی از تولید دستگاه‌های کاربردی، ابزار دقیق و قطعات مورد نیاز واحدهای گازی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی خبر داد و گفت: متخصصان جوان این پالایشگاه با توجه به نیازهای عملیاتی و با هدف پایداری تولید گاز در فصول سرد سال و میعانات گازی و افزایش توانایی دستگاه‌های کاربردی، دستگاه‌های ابزار دقیق و قطعات مورد نیاز واحدهای گازی مانند شیرآلات، مبدل‌های حرارتی و برج‌های تماس را مطابق با استانداردها طراحی، مهندسی و تولید کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه با ساخت قطعات مورد نیاز در فاز 12 پارس جنوبی به‌میزان قابل توجهی از خروج ارز و سرمایه‌ ملی جلوگیری می‌شود، افزود: بیش از 60 درصد نیروهای متخصص که آموزش عملی و کاربردی را فرا گرفته‌اند، بومی استان بوشهر و از توانمندی‌های بالایی برخوردار هستند.