کد خبر: ۳۴۵۵۱
تاریخ انتشار:۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
انعقاد قرارداد خرید ۲ فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد قرارداد خرید دو فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها در هفته گذشته خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اشاره به اینکه موضوع خرید این دو فروند کشتی از جمله مفاد تفاهمنامه همکاری دو جانبه میان وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد اروند است، گفت: پیشتر این تجهیزات در منطقه نبود و ما در حال طی مراحل خرید و ورود آنها به منطقه ایم که با انجام این کار ارائه خدمات به نقاط حاشیه ای و دریانوردان بهتر و گسترده تر می شود. 
علیرضا آموزنده افزود: ظرف دو ماه آینده۱۰ دستگاه آمبولانس آی. سی. یو و ان. آی. سی. یو را به منطقه وارد می کنیم که این اتفاق برای نخستین بار در سطح کشور رخ می دهد، ورود این کشتی مجهز به بهترین امکانات نقطه عطفی برای منطقه و اقدامی بسیار اساسی و حائز اهمیت در حوزه خدمات درمانی است، این کار با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند به انجام می رسد. 
آموزنده تصریح کرد: به زودی قرارداد خرید و ورود هلی کوپتر اورژانس را نیز با رعایت  استانداردسازیهای وزارت بهداشت و نکات قابل تائید تیم کارشناسی منعقد می کنیم که اگر چنین شود نیازی به استقرار بسیاری از پزشکان در مناطق دورتر نداریم. 
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: باید بکوشیم تا از امکانات پیشرفته با قیمت تمام شده کمتر و کیفیت بالاتراستفاده کنیم چرا که اقتصاد سلامت ما را به انجام این کار وامی دارد.