کد خبر: ۳۴۵۵۹
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹
ظاهرا قرار نیست که از تولیدات و صنایع داخلی حمایت شود
در پی انتشار خبر انعقاد قرارداد خرید ۲ فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب گفت: ما میتوانیم این شناور ها را با همان کیفیت در همین شهر محروم آبادان با قیمت خیلی کمتر بسازیم که صرفه جویی ارزی هم گردد، ولی متاسفانه ظاهرا قرار نیست که از تولیدات و صنایع داخلی حمایت شود.
به گزارش مارین نیوز، در هفته گذشته رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از انعقاد قرارداد خرید ۲ فروند کشتی اورژانس دریایی با هلندی ها خبر داد و گفت: باید بکوشیم تا از امکانات پیشرفته با قیمت تمام شده کمتر و کیفیت بالاتر استفاده کنیم چرا که اقتصاد سلامت، ما را به انجام این کار وا می دارد. 
این درحالی است انتشار این خبر واکنشهای بسیاری را از صنایع داخلی به همراه داشت و در این ارتباط مدیرعامل شرکت دانش بنیان کشتی سازی صنایع دریایی نوح جنوب با تماس با تحریریه مارین نیوز گفت: با اینکه مرتبا در اخبار میشنویم که خرید انواع شناورها از خارج به دلیل حمایت از تولید داخلی و در سال اقصاد مقاومتی ممنوع میباشد ولی هر روز خبری جدید از نقض این قانون می شنویم.
رضا زند با اشاره به خرید دو فروند کشتی اورژانس دریائی از هلند توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان داشت: سوال اینجاست که آیا خریدار محترم این دو کشتی از سایر کشتی سازان داخلی و به خصوص صنایع مستقر در آبادان استعلام کرده اند که سپس اقدام به خرید از خارجی نموده ا ند؟ 
وی با بیان اینکه شرکت صنایع دریائی نوح جنوب واقع در آبادان با همکاری کشور سوئد اقدام به انتقال تکنولوژی از این کشور کرده است، تاکید کرد: ما میتوانیم این شناور ها را با طراحی کشور سوئد با همان کیفیت در همین شهر محروم ابادان با قیمت خیلی کمتر بسازیم که صرفه جویی ارزی هم گردد، ولی متاسفانه ظاهرا قرار نیست که از تولیدات و صنایع داخلی حمایت شود.
همچنین در ذیل خبر فوق مدیرعامل موسسه رده بندی ایرانیان در واکنش به این موضوع در خصوص استانداردهای بین المللی ساخت شناور با ارسال نظری گفته است، صنعت و حمل و نقل دریایی یک صنعت بین المللی است که در آن کدها، کنوانسیونها و استانداردهای بین المللی حاکم هستند. 
حسن رضا صفری نوشته است: خوشبختانه از حدود 8 سال پیش موسسه رده بندی ایرانیان استاندارهای بین المللی خود را منتشر نموده که علاقه مندان و کاربران می توانند با مراجعه به وب سایت موسسه و یا دفاتر آن، این استانداردها را دریافت کنند. 
شایان ذکر است، ماه گذشته یک فروند آمبولانس دریایی 700 هزار دلاری توسط صنایع داخلی با تجهیزاتی بروز و کامل ساخته شد که توسط شرکت شناور سازی مدکندآلوی قشم سازنده این شناور به عنوان یک اقدام خیرخواهانه به شبکه بهداشت و درمان قشم تحویل گردید. مدیرعامل این شرکت گفته است: ساخت شناور آمبولانس دریایی در این منطقه با هدف بومی‎سازی و جلوگیری خروج ارز از کشور انجام می‎شود.