کد خبر: ۳۴۷۱۶
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
نمایشگاه IRANIMEX رکورددار حضور خارجی ها، بستری برای تعاملات بین المللی
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: نمایشگاه IRANIMEX که نوزدهمین دوره آن برگزار می شود، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه دریایی کشور است که رکورددار حضور خارجی ها در یک نمایشگاه دریایی ایرانی تاکنون بوده است.
به گزارش مارین نیوز، دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در گفتگو با این رسانه اظهار داشت: نمایشگاه IRANIMEX که به همت انجمن مهندسی دریایی و همکاری جامعه دریایی کشور نوزدهمین دوره آن برگزار می شود، بزرگترین و معتبرترین نمایشگاه دریایی کشور می باشد که رکورددار حضور خارجی ها در یک نمایشگاه دریایی ایرانی تاکنون بوده است. 
پیمان مسعودزاده افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه پتانسیل ها و توانمندی های داخلی و آشنایی با توانمندی شرکت های خارجی و زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تکنولوژی و همینطور آشنایی صنعتگران، متخصصان، دانشجویان، پژوهشگران و سایر ذینعفان از دانشگاه و صنعت می باشد، از اهداف دیگر این نمایشگاه فرهنگ سازی عمومی در حوزه دریا است. 
وی با بیان اینکه در IRANIMEX2017 نزدیک به 300 شرکت داخلی و 60 شرکت خارجی حضور خواهند داشت، افزود: بیش از 500 نفر بازدید کننده خارجی برای بازدید از نمایشگاه ثبت نام کرده اند. 
مسعودزاده با بیان اینکه یکی از ویژگیهای این نمایشگاه همزمانی با نوزدهین همایش صنایع دریایی است که در آن مقالات علمی ارائه می شود و می تواند ارتباط خوبی بین دانشگاهیان، صنعتگران را فراهم نماید، خاطر نشان کرد: امضا تفاهمنامه ها و قراردادها در حاشیه این نمایشگاه توسط شرکتها از دیگر ویژگیهای این نمایشگاه است. 
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی اعلام داشت: امسال به علت همزمانی افتتاحیه همایش و نمایشگاه و به دلیل برخی از محدودیتها و تغییرات ایجاد شده، افتتاح نمایشگاه یک روز بعد از شروع همایش صنایع دریایی و برای 3 روز برنامه ریزی شده است، اما زمان نمایشگاه 2 ساعت افزایش یافته و از 16 الی 22 میزبان مدعوین محترم است. 
مسعودزاده گفت: از برنامه های جنبی این نمایشگاه حضور شناورهای شاخص ساخت ایران برای بازدید عموم است تا بتوانند از نزدیک این دستاوردها را ببینند. همچنین هماهنگی هایی نیز برای گشت دریایی برای آشنایی عمومی با دریا انجام شده است که زمان آنها از طریق رسانه های انجمن اطلاع رسانی خواهد شد. 
وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های این نمایشگاه اختصاص غرفه ای به بومیان کیش برای آشنایی با آدام رسوم و غذاهای محلی این جزیره مرجانی است. همچنین غرفه شهدای غواص را خواهیم داشت برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیدان که امنیت و آرامش امروز خود را مدیون زحمات آنها هستیم. 
وی با بیان اینکه ترسیم نقاشی دریایی هم برای خانواده هایی که در کیش مستقر هستند از دیگر برنامه های این نمایشگاه است که با همکاری و همانگی منطقه آزاد کیش انجام می شود، گفت: همچنین امسال مدارس جزیره کیش هم طی هماهنگی انجام شده از این نمایشگاه بازدید خواهند داشت. 
مسعودزاده با بیان اینکه درسالهای اخیر با حمایت انجمن مهندسی دریایی ایران و کمک مالی جامعه دریایی تعدادی از دانشجویان در این نمایشگاه و همایش شرکت می کنند، اظهار داشت: امسال نیز برای حضور بیش از 230 دانشجو برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته، این برنامه همواره مورد استقبال دانش جویان و هیئت مدیره بوده است و یکی از برنامه های اثر بخش است که ثمرات بلند مدت به همراه خواهد داشت. 
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی گفت: برکسی پوشیده نیست این نمایشگاه از نظر حجم، تعدد شرکت کنندگان و مشارکت شرکت های خارجی ریشه دارترین نمایشگاه دریایی کشور است، اما برای اینکه بیشتر آن را بین المللی نمائیم، محل آن را در جزیره کیش تثبیت و با همکاری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی و همانگی و تعاملات صورت گرفته در نمایشگاه های مطرح بین المللی خارجی به صورت پاویون در سالهای اخیر حضور یافته ایم که در این میان توافقی نیز با یوروپورت بزرگترین برگزار کننده نمایشگاه دریایی اروپا انجام شده است که در بخش خارجی از آنها کمک می گیریم، این تبادلات می تواند به ارتقا سطح بین المللی نمایشگاه کمک شایانی نماید. 
وی با اشاره به گستره وسیع موضوعات دریایی مانند گردشگری، شیلات، محیط زیست، اقیانوس شناسی و علوم جوی، صنعت ساخت شناور و تجهیزات دریایی، قوانین و مقررات، ایمنی و ...، از جامعه ذینفعان و عموم مردم برای بازدید از نمایشگاه دعوت کرد و گفت: خصوصا مقدم مردمان منطقه و ساکنان مهربان و خون گرم جزیره کیش را گرامی می داریم. 
دبیر نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در پایان گفت: امیدواریم این همایش و نمایشگاه به عنوان یک رسالت، آگاهای بخشی لازم را برای مسئولین، تصمیم گیران و تصمیم سازان داشته باشد تا نقش حوزه دریا در برنامه و اقدامات دولت پررنگتر از گذشته حس شود.  

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی IRANIMEX2017، از تاریخ 21 آذر ماه طی سه روز در جزیره کیش از ساعت 16 الی 22 دایر خواهد بود.