کد خبر: ۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
بستری مناسب برای توسعه صنایع دریایی کشور
دبیر نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی گفت: این همایش بستر مناسبی برای توسعه صنایع دریایی کشور ایجاد می کند.
به گزارش مارین نیوز، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی صبح روز گذشته با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سفیر هلند در ایران، جمعی از مسوولان و فعالان بخش خصوصی و دولتی صنایع دریایی کشور و مهمانان خارجی در مرکز همایش های بین المللی کیش گشایش یافت.
در این مراسم دبیر نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی با اشاره به محورهای مختلف صنایع دریایی و دریانوردی در اقتصاد کشور اظهار کرد: این همایش بستر مناسبی برای توسعه صنایع دریایی کشور ایجاد می کند.
سعید مظاهری با اشاره به برگزاری 37 کارگاه تخصصی در حوزه صنایع دریایی در این همایش افزود: این همایش در ۱۰ محور دریایی برنامه ریزی شده است و ۵۰ مقاله شفاهی و یکصد مقاله به صورت پوستر در این همایش ارائه خواهد شد.
مظاهری اضافه کرد: از میان ۴۵۰ مقاله دریافت شده در دبیرخانه همایش تعداد ۳۴۱ مقاله نهایی شده و در قالب دو کتابچه فارس و انگلیسی به چاپ رسیده است.
وی گفت: در این همایش به محورهای مختلف حوزه دریایی در زمینه جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، نقد مسائل و مشکلات از منظر همه ارگان ها و مراکز مرتبط، تدوین راه حل‌ ها و روش های اجرایی با توجه به فرصت های موجود جهت توسعه سواحل کشور و جذب بیشتر بازارهای بزرگ صنایع دریایی به کارخانجات و صنایع داخلی پرداخته خواهد شد.
سعید مظاهری افزود: هم چنین تسریع در اجرای آئین ‌نامه ‌های قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی، آشنایی مسئولان با صنایع دریایی و مسائل آن، پیگیری حداکثر استفاده از توان و ظرفیت صنایع داخلی، برنامه ها و دیدگاه های مسئولان اجرایی و قانونگذاری کشور درزمینه صنایع دریایی از اهداف این همایش است.
دبیر نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی بررسی و نقد مسائل و مشکلات صنایع دریایی از منظر همه ارگان ها و مراکز مرتبط، هم فکری صاحب نظران و کارشناسان دریایی و طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در صنایع دریایی و صنایع وابسته را از دیگر موضوعات این همایش سه روزه عنوان کرد.

گفتنی است، نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی 2017 بعد از دو روز به کار خود پایان داد و پس از آن نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، مدیرعامل منطقه آزاد کیش و جمعی از نمایندگان و مسئولین کشور گشایش یافت. 
لازم به ذکر است، نمایشگاه IRANIMEX2017 معتبرترین و‌ قدیمی ترین رویداد دریایی کشور است و همه ساله به منظور ارائه آخرین توانمندی‌ها، دستاوردها و معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری در‌ حوزه‌های مختلف صنایع‌ دریایی و صنایع وابسته به همت انجمن مهندسی دریایی ایران با حمایت و همکاری ارگانهای دریایی کشور برگزار‌ می‌شود. این نمایشگاه تا 23 آذر در جزیره کیش دایر می باشد.