کد خبر: ۳۵۱۳۳
تاریخ انتشار:۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
نمایشگاه دیمدکس ۲۰۱۸ قطر / همراه با تصاویر
مقامات قطری اعلام کردند در جریان سه روز برپایی نمایشگاه دیمدکس ۲۰۱۸ قطر ۳۵ قرارداد به امضا رسید که سهم این کشور ۲۰ قرارداد با شرکت‌های مختلف بود.
به گزارش مارین نیوز، ششمین نمایشگاه تجهیزات دریایی دوحه (دیمدکس ۲۰۱۸) از روز دوشنبه هفته جاری با مشارکت ۱۸۰ شرکت از ۳۰ کشور جهان آغاز شد و چهارشنبه به کار خود پایان داد.
هیئتی از نیروهای مسلح کشورمان نیز به سرپرستی سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه در همایش فرماندهان نیروی دریایی غرب آسیا شرکت کرده و از ششمین نمایشگاه بین المللی دفاع دریایی (دیمدکس ۲۰۱۸) قطر بازدید کردند. 


این نمایشگاه هر دو سال یک بار و در ۴ بخش، نمایشگاه، همایش فرماندهان نیروی دریایی خاورمیانه، هیات‌های عالی رتبه و نمایش کشتی‌های جنگی کشورها برگزار می‌شود.
امسال اعلام شد، حضور شرکت‌های ترکیه‌ای در این نمایشگاه چشمگیر بود.
مقامات قطری اعلام کردند در جریان سه روز برپایی نمایشگاه ۳۵ قرارداد به امضا رسید که سهم این کشور ۲۰ قرارداد با شرکت‌های مختلف بود.
خرید هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت پایگاه دریایی در شمال کشور، خرید قایق‌های نظامی تندرو، ناوهای جنگی و خودروهای زرهی بخشی از این قرادادها بود که امضای آن اعلام شد.
تمامی این قراردادها از سوی هلدینگ «برزان» به امضا رسید که ۸ مارس امسال (۱۷ اسفند ۹۶) با هدف توسعه توانمندی‌های نظامی، سرمایه‌گذاری، صنایع دفاعی و فنآوری نظامی تشکیل شد.
این نمایشگاه ۹ ماه پس از قطع رابطه عربستان، بحرین، امارات و مصر با قطر به اتهام حمایت از تروریسم، که دوحه آن را رد کرده است برگزار می‌شود.