کد خبر: ۳۵۱۴۶
تاریخ انتشار:۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
نخستین سرمایه‌گذاری انتقال آب از دریا به استان فارس
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: اولین سرمایه‌گذاری در زمینه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد انجام شده، مناقصه این پروژه نیز برگزار و پیمانکار آن مشخص شده است.
به گزارش مارین نیوز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آرزوی دیرینه مردم استان فارس برای انتقال آب از دریا و خلیج فارس به درون استان، اظهار داشت: با تلاش مسئولان ارشد استان اولین سرمایه‌گذاری در زمینه انتقال آب از خلیج فارس به لامرد انجام شده، مناقصه این پروژه نیز برگزار و پیمانکار آن مشخص شده است و امید که سال آینده به بهره‌برداری برسد.
عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی بخش خصوصی اجرا می‌شود، افزود: در تلاش هستیم که از طریق جذب سرمایه‌گذار آب دریا را به دیگر مناطق جنوبی استان فارس نیز منتقل کنیم.
رحیمی اظهار داشت: چالش اصلی استان فارس در حوزه آب و خشکسالی است در همین راستا پروژه‌هایی که منجر به استحصال آب‌های روان می‌شود به ویژه پروژه‌های سدسازی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: سد هایقر با پیشرفت فیزیکی 95 درصد، سد نرگسی با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد، سد کوار با پیشرفت فیزیکی 35 درصد در دست اجرا است و سد چشمه عاشق نیز جدیدا به  مرحله بهره‌برداری رسیده و امید است که شبکه‌های زیر دست این سد نیز به زودی راه‌اندازی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس خاطرنشان کرد: تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی سد هایقر، نرگسی، کوار و تنگاب نیز در دستور کار است و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.