کد خبر: ۳۵۷۹۲
تاریخ انتشار:۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کنترل فعالیت‌ های کشتیرانی با ارسال ماهواره به فضا
انگلیس قصد دارد نخستین ماهواره خود را با استفاده از یک موشک هندی به مدار زمین برای رصد فعالیت‌ های مشکوک کشتی ‎ها، به فضا ارسال کند.
به گزارش مارین نیوز از بی‌بی‌سی، انگلیس قصد دارد نخستین ماهواره راداری تمام بومی خود را با استفاده از یک موشک هندی به مدار زمین ارسال کند.


این ماهواره راداری که "نوواسار (NovaSAR)" نام دارد؛ قادر به تصویربرداری از سطح زمین درهر شرایط جوی و در هر زمان از طول شبانه ‌روز است.
ماهواره مورد نظر قادر به ایفای نقش ‌های متعددی است اما اصلی ‌ترین نقش آن رصد فعالیت‌ های مشکوک کشتیرانی در بستر وسیعی از اقیانوس است. گفته می ‌شود انگلیس همواره از دانش فضایی رادار برخوردار بوده حال آنکه از آن در ماموریت ‌های گسترده ‌تری چون آژانس فضایی اروپا استفاده می‌ کرده است.


پرتابگر هندی  PSLV (پرتابگر ماهواره به مدار قطبی) قرار است نوواسار و ماهواره تصویری همراه آن را در مداری که در فاصله ۵۸۰ کیلومتری از زمین قرار دارد، مستقر کند.
انگلیس در ادامه راهبرد "بریتانیای جهانی" طالب ایفای نقش گسترده ‌تری در تعاملات بین‌ المللی است و قرار است این امر را با تکیه بر قدرت نیروی دریایی خود به سرانجام برساند.


درهمین‌راستا، وال استریت ژورنال نیز در گزارش اخیر خود از تشکیل ائتلافی دریایی با حضور آمریکا و ۷ کشور دیگر از جمله انگلیس برای ممانعت از دور زدن تحریم ‌های کره شمالی از راه کشتی به کشتی خبر داد که نشانه دیگری از عزم لندن برای نقش ‌آفرینی هرچه بیشتر در دنیای پسابرگزیت است.