کد خبر: ۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار:۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
هدف ‌گذاری نداجا برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین
فرمانده نداجا با بیان اینکه تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود، گفت: تعمیر و بهینه ‌سازی زیر دریایی کلاس طارق و ساخت زیردریایی‌ های کاملا بومی کلاس فاتح و غدیر نمونه بارز آن است و در حال هدف ‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یک سوم تجارت جهانی از طریق دریا صورت می ‌گیرد که مهمترین خطوط تجارت دریایی در مثلث طلایی که از اتصال تنگه هرمز، باب المندب و تنگه مالاکا تشکیل می‌شود، است اظهار داشت: به یقین تنگه هرمز به طور کامل تحت کنترل جمهوری اسلامی ایران است.
امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس، دشمن همواره تصور می‌ کرد که نیروهای مسلح توانایی استفاده از تجهیزات نظامی ساخت آن‌ ها را ندارند، خاطرنشان نمود: جوانان غیور و پرتلاش این مرز و بوم توانستند، تمام تجهیزاتی که ساخت غرب بود را راهبری کنند و امروز الحمدلله به نقطه ‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که با بهینه ‌سازی، می ‌توانیم ماموریت‌ های نزدیک در دریا را به اقیانوس ‌ها و دریاهای آزاد ببریم.
فرمانده نداجا با بیان اینکه تحریم برای ما یک فرصت طلایی بود، عنوان نمود: نمونه بارز فرصت‌ طلبی از دوران تحریم، تعمیر و بهینه ‌سازی زیر دریایی کلاس طارق است که از این نوع زیردریایی چند کشور دیگر در اقیانوس هند از آن استفاده می ‌کنند؛ اما با این تفاوت که آن‌ ها برای تعمیر و تجهیز همچنان وابسته به کشور سازنده هستند، ولی جوانان این مرز و بوم با تلاش و کوشش توانستند آن را تعمیر، به‌ روزرسانی و بومی کنند.
وی در پایان گفت: زیردریایی‌ های کلاس فاتح و غدیر کاملاً بومی و ساخت کشور ایران است و در حال هدف ‌گذاری برای ساخت زیردریایی کلاس سنگین در کشور هستیم.