کد خبر: ۳۵۸۰۲
تاریخ انتشار:۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
برگزاری رویداد استارت آپی در حوزه اپلیکیشن دریایی
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به منظور جذب سرمایه برای شرکتهای نوپا و استارت آپ ها و ایده ها و با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و استارت آپی کشور، رویداد استارت آپی در حوزه اپلیکیشن های دریایی برگزار می شود.
به گزارش مارین نیوز، رویداد استارت آپی در حوزه اپلیکیشن های دریایی توسط ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور جذب سرمایه برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها و ایده ها و با هدف توسعه زیست بوم نوآوری و استارتاپی کشور، برگزار می شود.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر توسعه زیست بوم نوآوری و استارت آپی کشور گفت: یکی از خلاء های زیست بوم نوآوری و استارت آپی کشور، نبود فرصت ها و بسترهای جذب سرمایه است که رویدادهای استارت آپ اپلیکیشن های دریایی تلاش دارد این زمینه را برای شرکت های نوپا و استارتاپ ها برای سرمایه پذیری از یک طرف و برای سرمایه گذاران برای بررسی شرکت های آماده و دارای ظرفیت سرمایه گذاری از سوی دیگر فراهم کند.
اسماعیل قادری فر در ادامه افزود: به همین منظور با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی، رویداد استارت آپی در حوزه اپلیکیشن های دریایی، در آبان ماه سال جاری با حضور سرمایه ‏گذاران و شرکتهای نوپا، استارت آپ ‌ها و ایده های این حوزه  برگزار خواهد شد. 
قادری فر در خصوص اهداف این رویداد گفت: هدف اصلی این رویداد، مواجهه و مذاکره مستقیم و رودرروی صاحبین ایده و استارت آپ ها با سرمایه گذاران است که در ۲ بخش عمومی (شامل ارائه استارت آپ ها و ایده ها) و اختصاصی (جلسات مذاکره سرمایه گذاران و استارت آپ ها) برگزار می شود.
وی گفت: به این واسطه استارت آپ ها میتوانند طی آن به جمع زیادی از سرمایه گذاران دسترسی داشته باشند.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: سرمایه ‌گذاران نیز پس از برگزاری جلسات خصوصی، بررسی استارت آپ ها و میزان پیشرفت ایده، مشتریان جذب شده، حجم بازار، میزان فروش و ... به ارزیابی آنها پرداخته و برای سرمایه گذاری در آنها اعلام نظر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" 1 تا 3 آبان ماه سال جاری در تهران و با بخش‌های متنوعی ازجمله ایده بازار دریایی، طرح‌های و دستاوردهای فناورانه دریایی، مسابقات شناورهای هوشمند، مسابقات ربات‌های زیردریایی، فیلم و عکس دریا، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی، جشنواره دانش‌آموزی دریا و کارگاه‌ها و سخنرانی‌های علمی توسط ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری ارگان‌ ها و سازمان‌های دریایی کشور برگزار و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

شایان توجه است، فرم ثبت نام در رویداد استارتاپی در حوزه اپلیکیشن های دریایی بر روی پایگاه جشنواره به آدرس irandarya.com قابل‌ دسترس است.