کد خبر: ۳۵۸۰۴
تاریخ انتشار:۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
نمایش دستاوردهای فناورانه دریایی کشور در تهران
"چهارمین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور" در آبان ماه سال جاری در مساحتی بالغ ‌بر 3000 متر مربع با حضور فعالین این حوزه در تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، همزمان با برگزاری "چهارمین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت "، "نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور" در آبان ماه سال جاری با حضور بیش از 50 غرفه دریایی در مساحتی بالغ ‌بر 3000 متر مربع با حضور فعالین این حوزه در تهران برگزار خواهد شد. 
مسئول اجرایی چهارمین نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور با بیان اینکه تا کنون حدود 5 ارگان دریایی (سازمان بنادر و دریانوردی، نیروی دریایی ارتش، شرکت ملی نفتکش ایران، موسسه تحقیقاتی علوم شیلات کشور، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران) و 40 شرکت دانش بنیان و خصوصی برای حضور اعلام آمادگی نمودند، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در حدود 8 ارگان دریایی و 80 شرکت دریایی در این نمایشگاه حضور یابند.
مهدی شورا ادامه داد: تا کنون 5 شرکت دریایی دانش بنیان برای رونمایی از محصول خود در نمایشگاه اعلام آمادگی نمودند که با حضور مسئولین و نمایندگان محترم مجلس و روسای ارگان های دریایی از آن ها رونمایی خواهد شد. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت ویژه از این محصولات اعلام آمادگی نموده است.
وی افزود: همچنین طی جلسات اخیر با ارگان های دریایی هماهنگی هایی برای بازدید در طی روزهای جشنواره انجام شده است.

بر اساس این گزارش، شکل ‌گیری این رویداد مهم با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه صنایع دانش بنیان  دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران با مشارکت ارگان ‌های دریایی، شرکت‌ های دانش‌ بنیان دریایی، بنیاد ملی نخبگان استان ‌های ساحلی، سازمان شهرداری تهران و دیگر شرکت ‌ها و ارگان‌ های دریایی و غیر دریایی میسر شده است. 

گفتنی است، نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی کشور و آثار دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در رشته های مختلف همچون ماکت، مقاله، عکاسی، داستان، شعر و...  در تاریخ 1 تا 3 آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس در تهران در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. 

بروشور نمایشگاه