کد خبر: ۳۵۹۱۶
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
ربات زیردریایی اکتشافگر AnZan ROV به نمایش در می آید
مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان جهان‌ صنعت‌ جنوب گفت: ربات anZan ROV به عنوان محصولی در کلاس اکتشاف گر، قابلیت انجام عملیات های بازرسی و اکتشاف در عمق 150 متری زیردریا را دارد که امیدواریم با رونمایی از این محصول در نمایشگاه "دستاوردهای فناورانه دریایی"، بتواند جایگاه مطلوب خود را پیدا کند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت دانش ‌بنیان جهان‌ صنعت جنوب با اعلام خبر رونمایی از آخرین محصول این شرکت در نمایشگاه "دستاوردهای فناورانه دریایی کشور"، اظهار داشت: امروزه دانش ‌فنی ساخت ربات ‌های زیردریایی ROV به عنوان ربات ‌های عملیاتی، تنها در اختیار چند کشور معدود است و به همین دلیل در رده فناوری ‌های سطح ‌بالا قلمداد می ‌شود. 
سید میلاد فیاضی افزود: همچنین امروزه تمام عملیات ‌های دریایی با عمق بیش از 40 متر مانند  لوله‌ گذاری، اکتشاف، بازرسی و غیره توسط ربات‌ های ROV انجام می‌ شود؛ به همین دلیل این محصول نقش بسزایی در صنعت دریایی دارد.
فیاضی در ادامه اظهار داشت: شرکت جهان ‌صنعت‌ جنوب تنها تولید کننده ربات ‌های ROV در ایران است بطوریکه تمامی مراحل، از طراحی تا تولید به صورت اختصاصی در این شرکت انجام می‌ شود. 


وی با اشاره به ویژگی‌ های محصول‌ تولید شده در شرکت جهان صنعت‌ جنوب، یادآور شد: محصول تولید شده با نام anZan ROV به عنوان محصولی در کلاس اکتشافگر، قابلیت انجام عملیات های بازرسی و اکتشاف در عمق 150 متری زیردریا را دارد که امیدواریم با رونمایی از این محصول در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی، بتواند جایگاه مطلوب خود را پیدا کند.

مدیرعامل شرکت دانش ‌بنیان جهان‌ صنعت ‌جنوب در پایان با بیان اینکه متأسفانه صنعت دریایی در کشور مورد غفلت واقع شده است، به ستاد خبری این جشنواره ملی گفت: برگزاری جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" می‌ تواند به خوبی دستاوردهای صنعت دریایی را به جامعه معرفی و زمینه را برای جلب حمایت ‌های دولتی و خصوصی فراهم کند. 


بر اساس این گزارش، شکل ‌گیری نمایشگاه "دستاوردهای فناورانه دریایی"با حمایت و پشتیبانی ستاد توسعه صنایع دانش بنیان  دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همکاری انجمن سازندگان شناور، تجهیزات و سازه های دریایی ایران با مشارکت ارگان ‌های دریایی، شرکت‌ های دانش‌ بنیان دریایی، بنیاد ملی نخبگان استان ‌های ساحلی، سازمان شهرداری تهران و دیگر شرکت ‌ها و ارگان‌ های دریایی و غیر دریایی میسر شده است که همزمان با چهارمین جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" به همراه آثار دانش آموزان و دانشجویان شرکت کننده در رشته های مختلف همچون ماکت، مقاله، عکاسی، داستان، شعر و ... در تاریخ 1 تا 3 آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس تهران در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.