کد خبر: ۳۵۹۱۹
تاریخ انتشار:۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
توسعه هواشناسی دریایی در گلستان
اتاق تحلیل و بررسی هواشناسی دریایی استان گلستان در بندرترکمن با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در اداره هواشناسی دریایی بندر ترکمن آغاز بکار کرد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل هواشناسی استان گلستان در حاشیه آغاز به کار اتاق تحلیل و بررسی هواشناسی دریایی در بندر ترکمن، اظهار داشت: از این به بعد درهفته دو بار جلسه تحلیل نقشه ها و مدلهای جوی دریایی در مرکزهواشناسی بندر ترکمن برگزارخواهد شد.
نوربخش داداشی گفت: این اطلاعات پیش بینی دریایی و اطلاعات صادره هم در راستای حفاظت از جان صیادان موثر خواهد شد و هم ارزش افزوده اقتصادی صید و صیادی را بدنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات این مرکز در اختیار دستگاه های ذیربط قرار خواهد گرفت گفت: به زودی تجهیزات تکمیلی پیشرفته به این مرکز اضافه خواهد شد که در بحث توسعه هواشناسی کاربردی دریایی این تجهیزات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
فرماندار بندر ترکمن نیز در حاشیه این افتتاح، اظهار داشت: امروز در اداره هواشناسی شهرستان ترکمن شاهد به کارگیری امکان جدیدی هستیم که امکان کسب و تحلیل اطلاعات هواشناسی در دریا را برای استفاده دریانوردان، کشتیرانی، صیادان و کسانی که در حوزه اشتغال دریا و پرورش آبزیان درحال فعالیت هستند فراهم میکند.
هیوه چی ابراز امیدواری نمود، این امکان در راستای توسعه شهرستان در حوزه طرح گردشگری و بوم گردی جزیره آشوراده و نیز تامین سلامت و امنیت حوزه دریا مفید باشد.