کد خبر: ۳۵۹۵۵
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
پاسخ شركت نفت و گاز پارس به فرافكنی ‌های برخی از سایت‌ های خبری
در پی انتشار مطالبی در برخی رسانه ها علیه شرکت نفت و گاز پارس، این شرکت نسبت به تنویر افکار عمومی به ارائه پاسخ آنها اقدام کرد.
به گزارش مارین نیوز، شرکت نفت و گاز پارس در پی انتشار مطالبی علیه این شرکت در برخی رسانه ها، نسبت به تنویر افکار عمومی اقدام به ارائه پاسخ آنها در وب گاه خود نمود. 
متن آن بدین شرح است:
اخیرا، مشاهده شده است كه عده‌ای معدود در تلاشی مذبوحانه از طریق برخی از سایت ‌های خبری و كانال ‌های تلگرامی علیه شركت نفت و گاز پارس اقدام به سم ‌پاشی و نشر اكاذیب با هدف سیاه ‌نمایی و ایجاد دلسردی در پرسنل خدوم این شركت می ‌نمایند. بی‌شك، در این برهه خاص نشر مواردی از این قبیل مبین اهداف و مطامع تعدادی عناصر معلوم‌ الحال بوده كه با تخریب وجهه شركت در صدد رخنه به سطوح مدیریتی می‌ باشند. عملكرد نامناسب این افراد كه بعضا در گذشته متصدی برخی سمت ‌های مدیریتی در این شركت نیز بوده و به دلیل بی‌ كفایتی بر كنار شده ‌اند، بر خاص و عام پوشیده نیست.

حال كه اهداف از پیش تعیین شده وزارت نفت یكی پس از دیگری توسط این شركت محقق می‌گردد و بحمدالله در برداشت از میدان مشترك پارس جنوبی از رقیب قطری پیشی گرفته‌ ایم، تحمل این گروه تنگ نظر طاق و منجر به جسارت ایشان جهت فرافكنی در برخی از سایت ‌های خبری و كانال‌ های تلگرامی شده است. اینگونه مهملات ذره ‌ای از اراده پرسنل این شركت در سعی و تلاش جهت دستیابی به اهداف از قبل ترسیم شده نكاسته و بالعكس بر عزم و اراده ایشان افزوده است. 
اما در اینجا لازم است توجه این خناسان كوردل را به برخی از دستاوردهای عمده شركت نفت و گاز پارس طی دو سال اخیر جلب كنیم:

1. افتتاح همزمان سه طرح عظیم فازهای 18-17، 19 و 21-20
2. مذاكرات اولین قرارداد IPC در سطح وزارت نفت كه منجر به عقد قرارداد طرح توسعه فاز 11 با كنسرسیوم توتال، پتروپارس، CNPCI گردید.
3. تكمیل قریب‌ الوقوع عملیات اجرایی سه زنجیره یك میلیاردی تولید و فرآورش گاز فازهای 13 ،14و 24-22 مشتمل بر تكمیل هم زمان عملیات حفاری در هفت موقعیت، تكمیل كلیه خطوط لوله دریایی باقیمانده، تكمیل ساخت شش سكو و شش ردیف عملیاتی پالایشگاهی به عنوان اولویت اول سال 1397 كه در تاریخ فعالیت شركت نفت و گاز پارس بی‌ سابقه بوده است.
4. تولید مستمر بیش از 70% گاز مورد نیاز كشور از میدان گازی پارس جنوبی.
5. كسب تندیس بلورین جایزه تعالی سازمانی به عنوان اولین شركت در سطح شركت ملی نفت ایران.

این شركت افتخار دارد به عنوان پویاترین و چابك ‌ترین شركت توسعه‌ ای در سطح وزارت نفت، امور محوله را در موعد مقرر تكمیل و فارغ از هرگونه حاشیه و اغراض جناحی به تعهدات خود عمل نماید. در بخش عملیات تولید نیز طی دو سال گذشته علی ‌رغم تنگناها و مشكلات موجود، بیش از 95% تعهدات تولید را محقق نموده است.

بنابراین، ضروری است كلیه پرسنل گرانقدر وفق رسالت ذاتی شركت نفت و گاز پارس همچون گذشته فارغ از یاوه‌ گویی ‌های مغرضین، تمام مساعی خود را متوجه برداشت حداكثری از میدان مشترك نمایند.

با توجه به توضیحات فوق، پاسخی قاطع تر از آیه شریفه "موتوا بغیظكم" و همچنین بیتی از غزلیات حافظ شایسته اینگونه افراد نمی‌ باشد:

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود میبری و زحمت ما میداری