کد خبر: ۳۵۹۵۸
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
اجرای موفقیت‌ آمیز عملیات بازیافت هوزهاى آسیب ‌دیده شناور فرآورشى کوروش
رئیس منطقه عملیاتی کیش گفت: عملیات بازیافت، تعمیر و تعویض هوزهاى آسیب‌ دیده پایانه شناور فرآورشى (FPSO) کوروش در لایه نفتى پارس جنوبى، کمتر از ۴۰ روز و با صرف نیروی انسانی معادل ۴۲۰ نفر روز انجام شد.
به گزارش مارین نیوز، رئیس منطقه عملیاتی کیش با اعلام این خبر اظهار داشت: كار تعمير هوز و پلت‌ فرم صادراتى با توجه به زمان محدود براى بارگيرى، جلوگيرى از پر شدن مخازن ذخيره و ایجاد وقفه در صادرات به كمك پتانسيل‌ هاى تعميراتى شركت نفت فلات قاره ايران در مناطق عملياتى شش ‌گانه، بدون صرف هزينه بالا با حمايت مهندس بورد مديرعامل شركت در دستور كار مديريت امور توليد قرار گرفت و همزمان تعمير قايق نجات و تعمير بدنه در زمان مقرر به پايان رسيد. 
شهسوار ارغش گفت: مراحل انجام تعمير بدنه و داده‌های فنی مربوطه در سه فاز مهندسی، خرید و ساخت و با نظارت و تایید کلاس مربوطه به انجام رسید. 

گفتنی است، در حادثه برخورد تانکر SOL به پايانه شناور فراورشى كوروش در لايه نفتى پارس جنوبى در تاريخ 23 تيرماه سال جارى هوز صادراتى (off loading platform)، قايق نجات و بدنه شناور در قسمت Port Side و در حدفاصل 1 تا 4 متری از سطح عرشه دچار آسیب شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت نفت فلات قاره ایران، این حجم تعمیرات بر روی بدنه FPSO که در حالت شناوری قرار دارد، در دریا و بدون توقف تولید نفت، با رعایت استانداردهای کلاس رده‌بندی خود و کیفیت بالا در اجرای تعمیرات، بنا به گفته‌ های نماینده شرکت خارجی کم‌ نظیر بوده است.