کد خبر: ۳۸۲۴۲
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
برگزاری ایده ‌بازار دریایی دانش‌ آموزی در بوشهر
بخش ایده‌ بازار دانش‌ آموزی چهارمین رویداد ملی کارآفرینی، نوآوری و صنایع خلاق دریامحور ۱۱ و ۱۲ بهمن در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می‌ شود.
به گزارش مارین نیوز، دبیر اجرایی چهارمین رویداد ملی کارآفرینی، نوآوری و صنایع خلاق دریامحور گفت: این رویداد با همکاری بنیاد نخبگان استان بوشهر، دانشگاه خلیج فارس و دیگر بازیگران زیست‌بوم فناروی و نوآوری در حوزه‌های تخصصی فناوری‌های دریامحور ۱۱ و ۱۲ بهمن برگزار می‌شود.
رحمن فرزام افزود: در بخش ایده‌بازار دانش‌آموزی ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان منتخب و مستعد برتر استان بوشهر از شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، جم، دیلم و گناوه شرکت کرده‌اند.
وی ادامه داد: رویداد دانش‌آموزی در دو بخش مجازی و حضوری برگزار می‌شود که از ۲۶ دی به‌مدت ۱۰ روز با هدف توانمندسازی، مهارت‌آموزی و گروه‌سازی به‌صورت مجازی برگزار شده و در روز‌های دهم و یازدهم بهمن نیز به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی چهارمین رویداد ملی کارآفرینی، نوآوری‌ها و صنایع خلاق دریامحور اضافه کرد: در این دور از مدرسان متخصص حوزه کارآفرینی برای آموزش‌های لازم و تخصصی به دانش‌آموزان بهره برده شده که مهمترین دوره‌های تخصصی این رویداد شامل آموزش تیم‌سازی و کار گروهی، مالکیت فکری، بوم کسب‌وکار، ایجاد مدل کسب‌وکار، آشنایی با اکوسیستم نوآوری و فناوری، مهارت‌های نرم و اصول و فنون بازاریابی است.
وی اعلام کرد: ۱۱ و ۱۲ بهمن این فرآیند به‌صورت تخصصی و حضوری در قالب ۲۰ تیم ۵ نفری برگزار می‌شود  که در روز آخر رقابت، ۵ تیم به‌عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.
فرزام خبر داد که در پایان این ایده‌بازار در کنار تجلیل از شرکت‌کنندگان، جوایز نقدی و نفیسی هم به برگزیدگان داده می‌شود.
وی همچنین از برنامه‌ریزی دوره پیشرفته و برنامه تکمیلی در راستای برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای دانش‌آموزان با هدف پذیرش ایده در مراکز رشد پس از دوره به‌صورت ویژه خبر داد.
به گفته دبیر اجرایی چهارمین رویداد ملی کارآفرینی، نوآوری و صنایع خلاق دریامحور بخش ایده‌بازار دانشجویی این رویداد نیز دهه اول اسفند برگزار خواهد شد.
گفتنی است، "چهارمین رویداد ملی کارآفرینی، نوآوری‌ ها و صنایع خلاق دریامحور"با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان ریاست جمهوری و توسط کارگروه تخصصی توسعه فناوری صنایع دانش‌ بنیان دریایی بنیاد نخبگان استان بوشهر در 4 محور فناورانه با هدف «تجاری‎‌ سازی ایده‌ ها، محصولات فناورانه مساله محور» و «حل نیازهای واقعی صنعت دریایی کشور» برگزار می‌ شود. دانشگاه خلیج فارس نیز در برگزاری این رویداد همکاری می‌ کند.
«صنایع دریایی در محورهای طراحی و ساخت شناورهای خاص، بومی‌سازی تجهیزات دریایی و بندری، زیست فناوری، شیلات و غیره»، «انرژی با محوریت نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی‌ های بادی، سوخت‌ های زیستی، موج و غیره»، «فرهنگ، سلامت، ورزش در موضوعات موزه‌ های علمی، اسباب‌بازی‌ ها،  تجهیزات ورزش‌ های دریایی، رستوران‌ های دریایی و غیره» و «صنایع خلاق دریایی با اولویت‌ کسب‌ و کارهای اینترنتی، صنایع دستی، گردشگری، رسانه‌ های مجازی و نشر دیجیتال، بسته بندی و غیره» محورهای در نظر گرفته شده برای این رویداد فناورانه است.
در خلال برگزاری چهارمین رویداد ملی کارآفرینی، نوآوری‌ها و صنایع خلاق دریامحور؛ «پیش‌ رویداد و ایده‌ بازار دانشجویی و دانش‌ آموزی»، «رویداد نیازهای فناورانه و صنایع دریایی کشور» و «نمایشگاه چالش‌ های صنایع دریایی» نیز برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، علاقه‌ مندان می توانند برای ثبت‌ نام در این رویداد ملی و کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس www.mbe.pgu.ac.ir مراجعه کنند.








برای ورود به کانال تلگرام و مشاهده اخبار کلیک کنید.