کد خبر: ۳۸۳۸۶
تاریخ انتشار:۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
برگزاری سومین اجلاس کاسپین و راه‌ های توسعه پایدار در روسیه
سومین اجلاس کاسپین و راه‌ های توسعه پایدار هفته آینده در دانشگاه ملی آستراخان روسیه برگزار می‌ شود.
به گزارش مارین نیوز، "سومین اجلاس کاسپین و راه‌های توسعه پایدار ۲۰۲۳" دوشنبه هفته آینده با حمایت وزارت امور خارجه روسیه و وزارت علوم این کشور در دانشگاه ملی آستراخان برگزار خواهد شد.


روح‌الله مدبر تحلیل‌گر مسائل روسیه که برای این اجلاس دعوت شده است به خبرنگار توانا، گفت: این یک همایش تخصصی با حضور صاحب‌نظران از کشور روسیه و کشورهای همجوار دریای کاسپین است که با یکدیگر همکاری ثابت دارند. این همایش در یک شبکه نخبگانی برگزار می‌شود.
وی افزود: این همایش یک برنامه تعاملی چند جانبه است که زمینه‌ساز گسترش گفت‌وگوها میان دولت‌ها، شرکت‌های تجاری، دانشگاه‌ها و از همه مهم‌تر رسانه‌ها است. این اجلاس با حمایت رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه آقای پوتین در استان آستراخان به عنوان یکی از مراکز همگرایی فرهنگی بین کشورهای دریای کاسپین، برگزار می‌شود.
مدبر عنوان کرد: یک نمونه آن دانشگاه ملی آستراخان است که این دانشگاه به صورت دانشگاه تخصصی کرسی‌های ویژه برای همگرایی و همکاری با کشورهای ساحلی دریای کاسپین را راه‌اندازی کرده است. این دانشگاه شبکه ملی از نخبگان کشورهای همسایه را تشکیل داده و در کنار آن رادیو میر هم در آستراخان به تولید برنامه‌های تعاملی درباره همکاری کشورهای همسایه پرداخته است. همچنین راه‌گذر شمال به جنوب یکی از مسایل مهمی است که آستراخان به دلیل ظرفیت‌های بندرهای خود به آن توجه می‌کند.
وی بیان کرد: این مجموعه زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فدراسیون روسیه است که با عنوان روسیه سرزمین فرصت‌ها در حوزه آموزش و توانمندسازی نسل جوان و دانشجویان کار می‌کند. اغلب منتخبان و جوانان پژوهشگر روسیه هم در این اجلاس شرکت می‌کنند. یک روز از این اجلاس به رسانه‌ها اختصاص دارد و در رابطه با راه‌های همگرایی رسانه‌های کشورهای دریای کاسپین و تحلیلگران آن‌ها سخنرانی‌هایی انجام می‌شود. محوریت سخنرانی بنده ارائه راه‌های توسعه و تعمیق رسانه‌های کشورهای کاسپین برای افزایش سهم مشترک و همکاری‌های مشترک همه جانبه است.
وی در پایان گفت: ظرفیت‌های اقتصادی یکی از قسمت‌های این همایش است. این اجلاس بسیار مهم است و تمام رسانه‌ها و شبکه دولتی آستراخان هم این اجلاس را پوشش می‌دهند. وزارت امور خارجه روسیه هم به صورت مستقیم از این برنامه حمایت خواهد کرد و دستاوردهای این اجلاس به عمیق‌تر شدن همکاری‌های هرچه بیشتر کشورهای کاسپین کمک می‌کند.





برای ورود به کانال تلگرام و مشاهده اخبار کلیک کنید.