تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۰۱۰
تعداد بازدید: ۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
استاندار هرمزگان در پیامی ضمن تبریک هشتم مهر روزجهانی دریانوردی به تلاشگران بخش های مختلف صنعت دریانوردی کشور و استان گفت: در شرایط فعلی که ایران خود را برای ورود به عصر پساتحریم و بازگشت به عرصه های جهانی آماده می کند، توسعه دریا محور می تواند کلیدی برای گشودن قفل های توسعه، دیپلماسی اقتصادی و افزایش تعاملات بین المللی است.

به گزارش مارین نیوز، جاسم جادری در این پیام آورده است: 90 درصد از تجارت بین المللی به صنعت دریانوردی به عنوان صنعتی عظیم و فراگیر در جهان وابسته است و ضرورت دارد که جایگاه مهم و استراتژیک دریا در بخش های مختلف توسعه اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی برای مردم تبیین و جایگاه صنعت دریانوردی در ابعاد مختلف زندگی ایرانیان روشن گردد.
وی بیان داشت: معتقدیم که کشور ایران با تکیه بر پیشینه چندهزار ساله خود در عرصه دریانوردی و حرکت در مسیر رسیدن به افق های تعیین شده در اسناد بالادستی ، از جمله سند چشم انداز 20ساله، می تواند بیش از هر زمان دیگر به سمت خلق فرصت ها و جهش های افتخارآفرین در صنعت حمل و نقل دریایی باشد.
استاندار هرمزگان یادآورشد: دریا و دریانوردی قرن هاست که با زندگی مردم استان عجین شده و جمعیت زیادی از این استان یک و نیم میلیون نفری مستقیم یا غیرمستقیم از مواهب این نعمت خدادادی استفاده می کنند.
جادری گفت: در این استان به دلیل همجواری با آب های خلیج فارس و دریای عمان ، برخورداری از دوهزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی و 14 جزیره بزرگ و کوچک و بنادر مهمی همچون شهید رجایی ، شهید باهنر و بندرلنگه 60 درصد اقتصاد دریایی کشور را پشتیبانی می کند، بر همین اساس سخنی گزاف نخواهد بود اگر از این خطه به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران و مهم ترین استان دریایی کشور تعبیر شود.
وی اضافه کرد: هشتم مهرماه ، روز جهانی دریانوردی فرصتی ارزشمند و مناسب برای ارج نهادن به تلاش های بی وقفه دریادلان عاشق است که فداکارانه جان خویش را در مسیر توسعه و پیشبرد اهداف این کشور متمدن اسلامی در طبق اخلاص گذاشته اند و کران تا کران اقیانوس ها و دریاهای جهان را برای اهتزاز پرچم پرافتخار ایران اسلامی فتح می کنند.
استاندار هرمزگان فرا رسیدن روز دریانوردی را به تمامی ساحل نشینان و تلاشگران عرصه دریا و دریانوردی در تمامی بخش های فعال در این صحنه که همواره با شجاعت ، تلاش و جسارت خود در پهنه آبی دریا حماسه های ماندگاری را آفریده اند ، تبریک گفته و موفقیت و استمرار این مسیر روشن و مقدس را از خداوند مسالت می نمایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: