تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۰۱۳
تعداد بازدید: ۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
با همکاری مشترک اداره شیلات و اداره میراث فرهنگی گلستان به مناسبت بزرگداشت هفته جهانگردی جشن صید میگو در گمیشان برگزار می شود.

به گزارش مارین نیوز، مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: تابستان امسال سواحل استان گلستان به عنوان مقصد اصلی بسیاری از گردشگران ورودی به استان قرار گرفته بود.

ابراهیم کریمی گفت: به دلیل ایجاد امکانات گردشگری در سواحل بندر گز و بندر ترکمن، تابستان امسال این شهرستانهای ساحلی شاهد حضور تعداد زیادی گردشگر بودند.

کریمی افزود: وجود کمپینگ های ساحلی در این شهرستانها باعث شده بود تا گردشگران بیشتری بتوانند در این کمپینگ ها اقامت شبانه داشته باشند.

این مقام مسئول در استان گلستان افزود: همچنین سواحل گمیشان نیز به دلیل ماسه ای بودن از جذابیت زیادی برای گردشگران برخوردار است.

به گفته وی، تعداد زیادی از زائران امام رضا (ع) در مسیر سفر به مشهد مقدس از نوار ساحلی استان گلستان عبور می کنند و در موارد بسیاری حداقل یک شب اقامت را در سواحل خواهند داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در ادامه گفته های خود یادآور شد: با وجود اتمام تعطیلات تابستانی هنوز شاهد حضور برخی گردشگران در استان گلستان به ویژه نوار ساحلی و جنگل ها هستیم.

وی اذعان داشت: در همین راستا و بر اساس تصمیمات به عمل آمده در ستاد تسهیلات سفر، خدمات رسانی به گردشگران ورودی به استان همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول در امور گردشگری استان گلستان تاکید کرد: همچنین طرح های سالم سازی دریا که در بندر گز و بندر ترکمن به گردشگران خدمات ارائه می دهند تا پایان هفته جاری برپا خواهند بود.

وی در ادامه سخنان خود به مراسم بزرگداشت هفته جهانی جهانگردی در استان گلستان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزیهای خوبی برای استقبال از این هفته انجام شده است.

کریمی اظهار داشت: یکی ازمهمترین این برنامه ها جشن صید میگو همزمان با هفته جهانی جهانگردی است که این جشن در شهرستان گمیشان انجام خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول در استان گلستان، پرورش میگو که هم اکنون در سواحل گمیشان صورت می گیرد می تواند به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح شود.

کریمی همچنین بیان کرد: تعداد زیادی گردشگر علاقه مند برای تماشای مراحل مختلف پرورش میگو وجود دارند که این جشن می تواند باعث رضایت هر چه بیشتر گردشگران و معرفی این توانمندی بومیان استان گلستان به سایر هموطنانمان باشد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار داشت: جشن صید میگو در گلستان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میگوکاران و اداره شیلات استان و سازمان های مردم نهاد برگزار خواهد شد.

وی همچنین از دیگر برنامه های هفته جهانگردی را برگزاری تورهای گردشگری به ویژه در شهرستان های ساحلی بندر گز و بندر ترکمن عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول در گردشگری استان گلستان، این تورهای گردشگری ویژه دانش آموزان مدارس استان در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود.

کریمی در ادامه از برگزاری همایش ملی معرفی توانمندی های گردشگری استان گلستان همزمان با هفته جهانی جهانگردی خبر داد.

منبع : مانا
 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: