تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۰۳۲
تعداد بازدید: ۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
نمایشگاه بزرگ دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همزمان با افتتاح جشنواره «آبی ترین وصال» با حضور دریادار علی فدوی فرمانده این نیرو در دریاچه خلیج فارس گشایش یافت.
به گزارش مارین نیوز، در این نمایشگاه انواع شناورهای تندروی نیروی دریایی سپاه، اژدرهای ندسا، مین های دریایی، سکوی پرتاب قارعه و خاتم و انواع دستاوردهای نیروی دریایی سپاه رونمایی شدند.

در آیین افتتاحیه جشنواره «آبی ترین وصال» ویژه گرامیداشت یاد وخاطره شهدای مقابله مستقیم با آمریکا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از فرماندهان و مسئولان در محل دریاچه شهدای خلیج فارس در تهران حضور داشتند.
در جشنواره «آبی ترین وصال» که با محوریت رشادت های شهید نادر مهدوی و همرزمانش در رویارویی با ناوگان آمریکایی از دهم مهر ماه به مدت 10 شب از ساعت 19:30 تا 22 برگزار می شود، با انجام نمایش میدانی و بازسازی عملیات های دریایی، اقتدار و صلابت غیور مردان نیروی دریایی سپاه به نمایش در می آید.
بنابراین گزارش، همزمان با افتتاح این جشنواره، نمایشگاه بزرگ دستاوردهای نیروی دریایی سپاه نیز در ساحل دریاچه برپا شد.
در این نمایشگاه گوشه ای از توانمندی های نیروی دریایی سپاه در حوزه های شناوری، موشکی و سامانه های راداری در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.
شهید نادر مهدوی در سال 42 در روستای بحیری شهرستان دشتی استان بوشهر به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس حضوری چشمگیر در جبهه ها داشت.
وی 16 مهر سال 66 همراه با چند نفر از همرزمان خود، برای گشت زنی و حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس با استفاده از دو فروند قایق تندروی توپدار و یک فروند ناوچه به سمت جزیره فارسی حرکت کردند که مورد تهاجم بالگردهای آمریکایی قرار گرفتند و در یک نبرد نابرابر توسط آمریکایی ها اسیر و پس از شکنجه فراوان به شهادت رسید.

منبع : ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: