تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۱۲۶
تعداد بازدید: ۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
قائم مقام شرکت ملی حفاری با اشاره به ورود ۲ دکل جدید به ناوگان حفاری صنعت نفت از ابتدای سال‌‌جاری تاکنون، اعلام کرد: با وجود مشکلات مالی تاکنون حتی اجرای یک پروژه حفاری نفت و گاز هم متوقف نشده است.



به گزارش مارین نیوز، محمدرضا تاکایدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲ دکل به ناوگان حفاری شرکت ملی حفاری ایران افزوده شده است، گفت: براساس برنامه تعریف شده، سومین و چهارمین دکل حفاری هم تا پایان سال به ناوگان شرکت ملی حفاری ایران افزوده خواهد شد.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران با اعلام اینکه پیش بینی می کنیم با افزودن پنج دستگاه دکل تا پایان سال تعداد ناوگان حفاری به ۷۵ دستگاه دکل حفاری افزایش یابد، تصریح کرد: توسعه ناوگان حفاری یکی از برنامه های در دست اجرای شرکت ملی حفاری ایران است.

وی در خصوص میزان متراژ حفاری طی سال جاری هم توضیح داد: از ابتدای سال تاکنون متراژ حفاری در میادین نفتی به ۱۶۶ هزار و ۴۰۰ متر رسیده و در مجموع ۹۶ حلقه چاه حفاری و تکمیل شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ حلقه افزایش داشته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با در اختیار داشتن ۴۳ دکل حفاری اصلی ترین کارفرمای شرکت ملی حفاری به شمار می رود، گفت: به دلیل وجود موانع مالی و کمبود نقدینگی، مشکلاتی در خصوص فراهم کردن مواد گل حفاری و مشکلات مالی مربوط به پیمانکاران، فعالیت تعداد ۱۵ دکل حفاری بیش از ۲ ماه توقف داشته که به همت شرکت ملی حفاری طی توافقی دوجانبه با کارفرما ارائه سرویس کامل گل حفاری از سوی این شرکت ممکن شده است.

وی با اشاره به ابتکار مدیریت شرکت ملی حفاری در رابطه با حل مشکل دکل های در حال انتظار، بیان کرد: با تلاش شرکت ملی حفاری ۱۲ دکلی که در تعهد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است، از حالت انتظار خارج شده اند و سعی ما در به خدمت گرفتن پیمانکارانی است که افزون بر تامین مواد گل حفاری مسئولیت فاینانس را نیز عهده دار شوند که این امر در مجموع کمکی قابل ملاحظه به شرکت ملی نفت ایران محسوب می شود.

تاکایدی با اعلام اینکه علی رغم تمام مشکلات موجود هیچ یک از پروژه‌های حفاری در شرکت ملی حفاری ایران متوقف نشده اند، در خصوص تامین رشته‌های تکمیلی برای اتمام حفاری چاه ها تصریح کرد: رشته‌های تکمیلی خریداری شده اند که تا ۴ ماه آینده بخش اول آن در اختیار ما قرار می گیرد تا چاه‌های حفاری شده را به مرحله نهایی تکمیل برسانیم.

منبع : خبرگزاری مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: