تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۱۴۴
تعداد بازدید: ۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
شرکت کننده در اولین دوره مسابقات ساخت شناورهای کنترل از راه دور:
در اولین جشنواره دانش آموزی دریا 30 تیم دانش آموزی در بخش مسابقه شناور های کنترل از راه دور شرکت کردند که در ادامه مصاحبه مارین نیوز با علیرضا یگانه، مهدی درویش‌وند و سید علی موسوی اعضای تیم دبیرستان روش از پژوهش سرای منطقه 18 را می خوانید.



کسب تجربه در اولین دوره مسابقات شناور‌های کنترل از راه دور

چقدر زمان صرف ساخت ماکت خود کرده اید؟

حدود یک ماه و نیم. که حدود نیمی از کار را مهدی درویش وند انجام داد و مابقی را ما دو نفر به پایان رساندیم.

ساخت ماکت چه مقدار هزینه داشت؟

حدود یک 1 میلیون و 500 تومان هزینه داشت که 70 درصد آن را تا کنون پژوهش سرا استرداد داده و مابقی آن را هم به زودی مسترد خواهد کرد.

لطفا در باره ماکت خود و مصالح آن بیشتر توضیح دهید.

جنس ماکت از یونولیت دانه ریز است که استقامت بسیار بالای شناور را موجب می شود به اضافه تخته و دو عدد موتور که در انتهای شناور قرار دارند. از ویژگی های برجسته ماکت می توان به دو تیغه بودن آن اشاره کرد که موجب می شود شناور توانایی حمل بار بسیار بالایی داشته باشداما این ویژگی موجب پایین آمدن سرعت شناور شده است.

شرایط برگزاری جشنواره را چطور ارزیابی می کنید؟

در مقایسه با جشنواره های دیگری که ما حضور داشتیم سطح برگزاری جشنواره بسیار بالا بود. اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت و زمان کافی به تیم ها جهت آماده سازی داده شد.

داوری هم عادلانه بود به عنوان مثال تیم های دانشجویی حاضر در مسابقات را از شناسایی کردند و از ادامه مسابقه دادنشان جلو گیری به عمل آوردند.

جشنواره از لحاظ علمی برای شما چطور بود؟ آیا حضور شما در جشنواره موجب شد نکته جدیدی را یاد بگیرید؟

بله حضور ما در جشنواره تجربه خوبی بود و برای مسابقاتی که در اردیبهشت ماه و جشنواره بعدی برگزار می شود حتما آماده تر حضور پیدا خواهیم کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: