تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۲۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
دبیر کمیته علمی هفدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی گفت: در مجموع تا پایان مهلت ارسال مقالات، 426 مقاله در سایت همایش بارگذاری شد.

دکتر بهاره کامران زاد در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز اعلام کرد : بیشترین مقاله مربوط به محور هیدرودینامیک کشتی بوده و محورهای حمل و نقل دریایی، سازه‌های دریایی، کاربرد فناوری‌های نو در صنایع دریایی، سازه کشتی و هیدرودینامیک دریا در جایگاه‌های بعدی از لحاظ میزان دریافت مقاله قرار دارند.

ادامه این گفتگو را در ذیل می خوانید :

1- تا کنون چه تعداد مقاله به دبیرخانه ارسال گردیده است و کدام قسمت از محورهای اعلام شده، پررنگتر می باشد ؟

تاکنون و طی مدت سه ماه تعداد 426 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است که از بین موضوعات اعلام شده، بیشترین مقاله مربوط به محور هیدرودینامیک کشتی بوده و محورهای حمل و نقل دریایی، سازه‌های دریایی، کاربرد فناوری‌های نو در صنایع دریایی، سازه کشتی و هیدرودینامیک دریا در جایگاه‌های بعدی از لحاظ میزان دریافت مقاله قرار دارند.

2- به نظر شما این مقالات تا چه حدودی کاربردی بوده و می تواند پاسخگوی بخشی از نیازمندیها در حوزه دریا باشد ؟

حدود نیمی از مقالات دریافت شده در این همایش از دیدگاه موضوعی، کاربردی می‌باشند و نتایج منتشر شده در این مقالات، به شرط دارا بودن کیفیت مناسب و اطلاعات کافی و تایید توسط اساتید و صاحب نظران مربوطه می‌توانند پاسخگوی بخشی از نیازمندی‌ها در حوزه صنایع دریایی باشند. با توجه به محورهای همایش که عموماً به صورت مستقیم با صنایع دریایی در ارتباط هستند، مقالات تایید شده که از سطح علمی خوبی برخوردار باشند، می‌توانند نقش موثری را در ایجاد ارتباط بهتر میان حوزه‌های پژوهش و صنعت ایفا نمایند.

3- داوری مقالات به چه نحوی صورت می پذیرد و چه تعداد از اساتید و کارشناسان در این امر شما را یاری کرده اند ؟

برای افزایش سطح کیفی مقالات در هفدهمین همایش صنایع دریایی، ابتدا تمامی مقالات دریافت شده توسط متخصص مربوطه از لحاظ فنی و هماهنگی با آیین نگارش مقالات همایش بررسی شدند که این امر کمک شایانی به بهبود سطح کیفی مقالات و یکسان بودن قالب آن‌ها پیش از ارسال برای داوران نموده است. تمامی مقالات پس از گذراندن مرحله اول و تایید کیفیت آن‌ها، برای داوران با تخصص مربوط به موضوع مقاله ارسال شدند و پس از تکمیل داوری هر مقاله حداقل توسط سه داور، مقالات برای سرداوران که عموماً از اعضای کمیته علمی هفدهمین همایش صنایع دریایی می‌باشند، ارسال می شود. پس از رای سرداور با توجه به رای داوران و همچنین نظر خود سرداور در خصوص مقاله، مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش آن و همچنین نوع پذیرش (به صورت ارائه شفاهی یا پوستر)، مقالات مجدداً توسط دبیر علمی بررسی نهایی خواهند شد و نتیجه نهایی به اطلاع نویسندگان محترم خواهد رسید.

لازم به ذکر است که تاکنون تعداد 116 داور با هفدهمین همایش صنایع دریایی همکاری داشته‌اند که اکثریت قریب به اتفاق آنان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مابقی، متخصصان فعال در حوزه صنعت می‌باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: