تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۲۷۷
تعداد بازدید: ۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴



به گزارش مارین نیوز، آمارهاي منتشر شده درباره شاخص هاي اقتصادي کره جنوبي نشان دهنده يک رکود اقتصادي در اين کشور است.
بر اساس شواهد موجود فعالان بخش کشتي سازي، فولاد سازان و ديگر کسب و کارهاي بزرگ کره جنوبي در حال تلاش براي خروج از بحران اقتصادي در اين کشور هستند.
داده هاي اخير بانک مرکزي کره جنوبي نشان مي دهد که فروش 120 هزار نهاد توليدي کره جنوبي طي سال 2014 ميلادي 1.6 درصد کاهش يافته است که بيشترين سقوط فروش از سال 1961 تا کنون است.
گزارش بانک مرکزي کره جنوبي نشان مي دهد که فروش نهادهاي توليدي اين کشور طي سه ماهه اول (ژانويه تا مارس/ 11 دي 93 تا 11 فروردين 94) و دوم (آوريل تا ژوئن/ 12 فروردين تا 9 تير) سال جاري ميلادي به ترتيب 5.7 و 6.3 درصد کاهش يافته است.
گزارش بانک مرکزي تصريح کرده است: صادرات کره جنوبي که حدود نيمي از رشد اقتصادي کشورها را تشکيل مي دهد در نتيجه کاهش تقاضا در بازارهاي جهاني کاهش يافته است.
بر اساس آمار منتشر شده، صادرات کره جنوبي در ماه اکتبر (9 مهر تا 9 آبان) به ميزان 15.8 درصد کاهش يافت که بيشترين ميزان کاهش از اوت سال 2009 تا کنون است.
شين سونگ کوان، يک محقق در موسسه تجارت بين المللي کره جنوبي تصريح کرده است: صنايع پتروشيمي، کشتي سازي و فولادسازي اين کشور با شرايط سختي روبرو هستند.
شرکت کشتي سازي دوو کره جنوبي پيش بيني مي شود که تا اواخر سال آينده ميلادي (2017) حدود 10 هزار از کارمندان خود را کاهش دهد، همچنين برآورد شده است که حدود 40 درصد از ساخت و سازهاي اين شرکت کاهش يابد.
ديگر کشتي سازان بزرگ کره جنوبي از جمله شرکت هيونداي و سامسونگ نيز انتظار مي رود که با مشکلاتي روبرو شوند و به منظور مقابله با آنها تمهيداتي را بيانديشند.
گزارش هاي منتشره از کره جنوبي تصريح کرده اند که فولادسازان اين کشور نيز به دليل عرضه بيش از حد فولاد چين با مشکلاتي روبرو هستند.
در ماه ژوئيه (10 تير تا 9 مرداد)، شرکت بزرگ فولادسازي کره جنوبي (POSCO) اعلام کرد که قصد دارد برخي از شرکت هاي وابسته خود را تعطيل کند و بر چهار حوزه مواد، انرژي، زيرساخت و تجارت تمرکز نمايد.
در حال حاضر، شرکت فولادسازي مذکور حدود 48 شرکت وابسته دارد که پيش بيني مي شود تا پايان سال 2017 به کمتر از نصف کاهش يابند.

منبع : خبرگزاري موج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: