تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۲۸۱
تعداد بازدید: ۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
شرکت نروژی تامپانت (Tampanet) یکی از معتبرترین اپراتورهای ارتباطات تلکام در دنیاست که سرویسهای پهن‌باند برای صنعت نفت و گاز در دریای شمال را فراهم میکند. این کمپانی تمام کابلهای اپتیکال زیر دریا و شبکه‌های مایکروویو در منطقه را نصب کرده و پشتیبانی می‌کند و پهن‌باند به پلتفرمهای حفاری اجاره مید‌هد.



به گزارش مارین نیوز، تامپانت تأمین‌کننده سرویس برای غولهای نفتی دنیا از جمله: شل، BP، ExxonMobil و Statoil است و حدود 68٪ سکوهای حفاری در منطقه دریای شمال به شبکه‌های تامپانت وصل هستند.
در ابتدای کار تامپانت از مایکروویو با سیستمهای تحکیم و پایداری آنتن که بسیار هزینه‌ برهم بودند برای برقراری ارتباط بین سکوهای نفتی و FSPO استفاده میکردند.
اما هر دیتایی را نمیتوان از طریق سیستم مایکروویو انتقال داد به همین دلیل تامپانت از ماهواره برای ارتباطات صوتی و هلیکوپتر برای انتقال دیتا روی هارد دیسکها استفاده میکردند. ولی این سیستمها سه مشکل عمده داشتند : بسیار گران بودند، کارایی بالا نداشتند، و احتمال تأخیر در آنها زیاد بود.

به همین دلیل چالشهای زیر برای بازنگری مطرح شدند:
نداشتن فضای کافی برای نصب وسایل
شرایط بسیار بد جوی و بادهای سهمگین در منطقه
وسایل تأمین شده برای مشتریان در مکانهای باز قرار داشت
فرکانس رادیویی بسیار محدود بود و احتمال تداخل این فرکانسها بالا

به همین دلیل شرکت هواوی راه حل جدیدی برای رفع اینگونه مشکلات ارائه داد. سیستم LTE که هم end-to-end است و هم سرعت بسیار بالایی دارد تمام سکوهای حفاری، FPSOها، تانکرها و ایستگاه‌های واقع در ساحل را برای انتقال دیتا و ویدئو و همچنین سرویسهای ویدئویی فراهم میکند. همچنین با استفاده از این سیستم، کشتیها و ناوهای عبوری هم میتو‌انند از سرویسهای دیتا و ویدئو استفاده کنند.
از جمله تجهیزاتی که در این راه حل استفاده میشود میتوان از DBS3900 در کنار واحدهای بیس‌باند و واحدهای ریموت رادیو و همچنین فناوریهای ارتباطات وایرلس مانند اپراتور شبکه بین‌المللی تلفن همراه (MINO) و سازگاری با آن، آنتن های تقویتی بسیار قوی و ترمینالهای CPE با آنتنهای خارجی نام برد که مورد آخر میتواند منطقه وسیع تری را تحت پوشش قرار دهد.
تامپانت قبلا از فرکانسهای رادیویی 900 و 1800 مگاهرتز استفاده میکرد ولی هم اکنون از فرکانس اختصاصی 800 مگاهرتز استفاده میکند که انتقال سریع اطلاعات را تا شعاع 40 کیلومتری فراهم میکند‌.

از مزایای اجرای این پروژه میتوان به چهار مورد زیر اشاره کرد:
امکان انتقال اطلاعات بصورت ۱ مگابیت بر ثانیه آپلود و ۲ مگابیت بر ثانیه دانلود
ارتباطات صوتی و انتقال اطلاعات از 20 کیلومتر تا 50 کیلومتر برای پوشش دادن تمام سکوها؛ تانکرها و FPSOها.
طراحی پیشرفته شبکه با پشتیبانی از توسعه سرویس شامل آپلود کردن دیتای مربوط به دوربینهای مداربسته و سرویسهای کلاستر وایرلس
طراحی سیستم برای محیطهای خشن و ناملایم

منبع : شبکه خبری ICTPRESS

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: