تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۳۱۸
تعداد بازدید: ۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
عضو هیئت عامل و معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: خرمشهر باید بتواند به موتور محرکی برای منطقه و استان خوزستان تبدیل شود.



به گزارش مارین نیوز، علی جهاندیده در خصوص وضعیت بندر خرمشهر اظهار کرد: پس از جنگ تحمیلی و آغاز بازسازی، تحولاتی در این بندر اتفاق افتاده، اما به جهات مختلف باید بیشتر توسعه یابد.



وی با اشاره به اهمیت خارج‌سازی کشتی‌های غرق‌شده در اروند و کارون افزود: بندر خرمشهر با خارج‌سازی مغروقه ها و لایروبی اروند، باید جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه، ضمن اشاره به در دستِ اقدام بودنِ سهم اعتباری سازمان بنادر و دریانوردی جهت خارج‌سازی مغروقه ها در بندر خرمشهر، تصریح کرد: سازمان بنادر، در خصوص تأمین اعتبارات موردنیاز در این خصوص مشکلی ندارد و در حال برگزاری مناقصه شناورسازی مغروقه ها است و برای تسریع این امر، می‌بایست سازمان مدیریت و منطقه آزاد اروند نیز آورده خود را تخصیص دهند.

جهاندیده همچنین در خصوص وضعیت بنادر در دوران پساتحریم گفت: در میان‌مدت، مشکلی نخواهیم داشت ولی در بلندمدت، باید برای ظرفیتی که در بنادر داریم برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا سازمان بنادر، برنامه‌هایی برای توسعه بنادر کشور و همچنین فعالیت بخش خصوصی در نظر گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی، اقتصاد مقاومتی را اعتماد به مردم، بخش خصوصی و مدیریت توانمندی‌های داخلی کشور تعریف کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه خود را مهیا ساخته و ارزش‌افزوده برای توانمندی‌های خود ایجاد کنیم.

منبع : ایلنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: