تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۳۲۱
تعداد بازدید: ۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و ١ + ٥ برای نظارت بر بر جام از تشکیل کمیته برجام برای رفع موانع و پیگیری مسائل سرمایه گذاران در صنعت نفت، در وزارت نفت خبر داد.



به گزارش مارین نیوز، مسعود هاشمیان، صبح امروز ( سه شنبه، ١٩ آبانماه) در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری با بیان این‌که ایجاد فضای سیاسی مناسب یکی از فعالیتهای بارز دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور است، گفت: در دوسال گذشته زیرساختهای مالی کشور به همراه تحول در فضای سیاست داخلی و خارجی کشور فراهم شده است.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی اظهارکرد: سرمایه‌گذاران خارجی از سیاستها و اهداف مجموعه‌های اقتصادی کشور همچون پتروشیمی به خوبی اطلاع دارند؛ ضمن‌ آن که به دلیل استقبال آنها نه تنها این موضوع بلکه امنیت و ظرفیتهای موجود در صنعت نفت ایران نیز مورد توجه آنهاست.

هاشمیان با اشاره به تشکیل کمیته برجام در وزارت نفت گفت: هدف ازتشکیل این کمیته آن است که شرکتها وکسانی که متن برجام برای آنها در مواردی ابهام داشته و با تفاسیر نادرست روبرو هستند، برای شفاف سازی و گرفتن تفسیر درست به این کمیته مراجعه کنند.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ١+٥ در زمینه نظارت بر اجرای برجام را نقطه قوتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی دانست و افزود: مطالعه دقیق متن برجام بخصوص آیتمهای ١٨ تا ٣٣ برای شرکتها و سازمانهای دولتی که قصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارند اهمیت زیادی دارد و فعالان صنعت پتروشیمی نیز باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هاشمیان با اشاره به ضمیمه شماره ٢ و ٥ برجام میان ایران و ١+٥ در زمینه رفع تحریمهای آمریکا و تعهدات اتحادیه اروپا نسبت به ایران، ادامه داد: توجه و اشراف بر متن این ضمیمه‌ها ما را از تفاسیر خلاف و غیرواقع در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران دور می‌کند.

منبع : شانا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: