مرسک ادغام شرکت های کشتیرانی را یکی از راه های رهایی از بازار کساد حمل و نقل عنوان کرد.
به
گزارش مارین نیوز، مدیر
مالی مرسک از عملکرد بهتر کشتیرانی های بزرگ تر در خلال صحبت های این شرکت برای
ادغام با شرکت NOL سنگاپور سخن به میان آورد.
در مصاحبه "پیر
دنت" با تریدویندز، وی با اشاره به عرضه مازاد کشتی ها به همراه کرایه های
پایین، یکی از راه های رهایی از این مشکل را تطبیق عرضه مازاد و ادغام صنایع و
کشتیرانی ها عنوان کرد.
وی از ادغام این شرکت با
NOL و وجود رقیب خود یعنی
شرکت CMA CGM در خصوص تمایل هر دو شرکت برای ادغام با
NOL سنگاپور اطلاعاتی در
اختیار قرار نداد.
وی یادآور شد: در خصوص
سوددهی معمولاً صنایع بزرگ تر سودده تراز صنایع و شرکت های کوچک تر محسوب می شوند.
مدیر مالی مرسک خط آسیا –
اروپا را بزرگ ترین مشکل فعلی عنوان کرد و از کاهش 314 درصدی کرایه ها میان چین و
شمال اروپا و رسیدن آن به رقم 674 دلار به ازای هر TEU در هفته گذشته خبر داد.