تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۳۵۷
تعداد بازدید: ۱۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای صندوق توسعه دریایی:
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی ارتقای کارخانه‌های تعمیر صنایع دریایی را از اهداف این صندوق عنوان کرد.

مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی ارتقای کارخانه‌های تعمیر صنایع دریایی را از اهداف این صندوق عنوان کرد.

به گزارش مارین نیوز، حسین ابراهیم‌زاده‌ فاضل در گفت‌وگو با روزنامه «ابتکار» با بیان اینکه آیین‌نامه‌هایی تدوین‌ شده است که یاردهای تعمیراتی شناورها را هدف قرار داده است، افزود: برنامه‌هایی در این زمینه برای امتیازدهی به این کارخانه‌ها داریم و دائماً نیز توصیه می‌کنیم تا برای ارائه خدمات بهتر توان فنی، زیرساخت‌ها و بخش مدیریتی خود را ارتقا دهند.
وی با تاکید بر اینکه ما در کنار یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهان قرار داریم، تصریح کرد: سالانه حدود 35 هزار شناور از این آبراه عبور می‌کنند اما سهم ما از تعمیرات شناورهای عبوری بسیار ناچیز است. ابراهیم‌زاده‌ فاضل اظهار کرد: اگر بتوانیم یاردهای تعمیراتی خود را به مرور تقویت کنیم، علاوه بر تعمیر شناورهایی که متعلق به مالکان ایرانی هستند، می‌توانیم به شناورهای عبوری متعلق به خارجی‌ها از خلیج فارس نیز خدمات ارائه دهیم.
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اشاره بر افزایش 25 میلیون دلاری سرمایه این صندوق طبق مصوبه قانون بودجه سال 94 توضیح داد: در صندوق توسعه صنایع دریایی به فکر توسعه زنجیره تامین صنایع دریایی هستیم تا سازندگان تجهیزات صنایع دریای را شناسایی کرده و تسهیلات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم.وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیاری برای سازندگان تجهیزات دریایی داریم، افزود: علاوه بر ارائه تسهیلات، برنامه‌های تامین برای این حوزه داریم تا بتوانند صادرات خود را افزایش دهند.ابراهیم‌زاده‌ فاضل درباره کمک‌های صندوق به صنایع دریایی گفت: کمک‌هایی برای حضور این بخش در نمایشگاه‌های بین‌المللی در نقاط مختلف جهان اراده می‌کنیم تا در آنها حضور پیدا کرده و با دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی محصولاتشان را در سطح بین‌المللی به فروش برسانند.
وی عنوان کرد: تولیدکنندگان تجهیزات دریایی اگر تنها چشم به بازار داخلی داشته باشند، تیراژ پایینی خواهند داشت و به نقطه سر‌به‌سر اقتصادی نمی‌رسند.
مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دریایی خاطر نشان کرد: قطعا در حوزه تجهیزات صنایع دریایی باید با نگاه به صادرات ورود پیدا کنیم و صندوق توسعه صنایع دریایی این کار را شروع کرده و امیدواریم بتواند حمایت جدی از سازندگان تجهیزات انجام دهد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
بنظر من میتوان با مشارکت شرکتهای خارجی مانند لهستان - کره - چین و... شیب یاردهای تعمیراتی را در جنوب راه اندازی کرده و کشتیهای اقیانوس پیمای نفتکش و کشتیرانی را که هم اکنون حهت تعمیرات دست به دامن کشورهای عربی میشوند را تعمیرات دوره ایشان را انجام داده و از محل آن ضمن اشتغال زایی بالا از خروج میلیاردها دلار جلوگیری کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: