تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۴۰۴
تعداد بازدید: ۱۵۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
اشکان بابا زاده، مدیر عامل شرکت مهندسی فراساحل یاس؛ پیشنهاد کرد: « به اقتضای شرایط نوین جهانی ، دوره حصر دانش و تکنولوژی سپری شده است و کشور های مختلف مسیر پیشرفت خود را در انتقال تجربیات بین یکدیگر و همپوشانی علمی و تکنولوژیکی یکدیگر می بینند از این رو، شرکت های داخلی فعال در این حوزه با تشکیل کمیته های مشترک علمی ، همچنین کار گروه های فنی و مهندسی باید به این امر مهم توجه نمایند»

اشکان بابا زاده، مدیر عامل شرکت مهندسی فراساحل یاس؛ پیشنهاد کرد: « به اقتضای شرایط نوین جهانی ، دوره حصر دانش و تکنولوژی سپری شده است و کشور های مختلف مسیر پیشرفت خود را در انتقال تجربیات بین یکدیگر و همپوشانی علمی و تکنولوژیکی یکدیگر می بینند از این رو، شرکت های داخلی فعال در این حوزه با تشکیل کمیته های مشترک علمی ، همچنین کار گروه های فنی و مهندسی باید به این امر مهم توجه نمایند»

مصاحبه مارین نیوز را با ایشان را در ادامه می خوانید : 

"مهمترین وظیفه آن مجموعه چیست و حوزه فعالیت شما بیشتر در چه مناطقی است ؟"

الف ) ارتقاء سطح دانش فنی در حوزه های فعالیت شرکت .

ب ) انجام صحیح و مسئولانه پروژه های جاری در حوزه دریا با رعایت اصول مهندسی نوین .

"ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت شما چیست و برای توسعه این ظرفیت چه پیشنهادی دارید ؟"

با توجه به شرایط تحریم های اقتصادی و تکنولوژیکی به وجود آمده در سنوات گذشته برای کشور عزیزمان ایران، لزوم ایستادگی هرچه بیشتر در بخشهای مختلف صنعت و گسستن زنجیرهای وابستگی به کشور های دیگر قابل توجه می باشد .

از این رو در بخش نگهداری و تعمیرات تجهیزات استراتژیک این مرز و بوم از قبیل شناورهای عملیاتی ، تاسیسات حوزه دریایی و ... نیاز مبرم به ارتقاء سطح دانش نیروی انسانی دیده می شود .

"با توجه به شرایط پیش آمده در وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور در طول یک سال گذشته ، پیش بینی و ارزیابی شما از وضعیت امور دریایی در دوران پسا تحریم چیست ؟ مجموعه شما چه برنامه هایی در این زمینه در نظر دارد ؟"

با توجه به اهمیت حوزه دریا به عنوان یکی از اصلی ترین پل های ارتباطی بین کشورها در عصر جدید به نوعی بستر انتقال کشور به دوره پسا تحریم بی شک دریا و حوزه های مرتبط با آن است .

همان گونه که مستحضر هستید بخش اعظم صنایع مادر کشور از قبیل نفت ، گاز ، بازرگانی ، شیلات و ... به صورت مستقیم ، همچنین بخش معدن ، فولاد و ... به عنوان دیگر صنایع بزرگ کشور به صورت غیرمستقیم (در بخش ترانزیت و ...) ارتباط تنگاتنگی با حوزه دریا و صنایع و تجهیزات وابسته به آن دارند.از این رو تعریف صحیح زنجیره های صنعت در این حوزه شایان ذکر می باشد .

حفظ و نگهداری از تجهیزات دریایی به عنوان سرمایه های کشور و ارتقاء سطح فرهنگ نگهداری و تعمیرات در میان مدیران، مهندسین و کارکنان عزیز این بخش یکی از پارامترهای مهم و اساسی در راستای نیل به این اهداف می باشد که در سایه آن سطح آماده به کاری تجهیزات دریایی بالارفته و در نتیجه این قلب تپنده همواره نبض اقتصاد جاری در شریان اصلی کشور عزیزمان ایران را منظم و یکنواخت می سازد .

"برای بهبود وضعیت امور دریایی در حوزه فعالیت شما چه زیر ساخت های اساسی در کشور نیاز است که در دورا ن پسا تحریم می توان آن را فراهم کرد ؟ "

به اقتضای شرایط نوین جهانی، دوره حصر دانش و تکنولوژی سپری شده است و کشور های مختلف مسیر پیشرفت خود را در انتقال تجربیات بین یکدیگر و همپوشانی علمی و تکنولوژیکی یکدیگر می بینند از این رو پیشنهاد می گردد شرکت های داخلی فعال در این حوزه با تشکیل کمیته های مشترک علمی ، همچنین کار گروه های فنی و مهندسی مرتبط از دو منظر به این مهم توجه نمایند :

الف ) انتقال دانش و تجربیات مشترک در میان شرکت های داخلی

ب ) بهره گیری از تجربیات و دانش شرکت های خارجی در دوره پسا تحریم

"چشم انداز آینده امور دریایی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید ؟"

به نظر من با توجه به تحولات اخیر چشم انداز آینده امور دریایی در ایران بسیار روشن است.

"با توجه به در پیش بودن هفدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی ، مهمترین اولویت های پیشنهادی شما جهت بررسی در کمیته های تخصصی انجمن و طرح در قطعنامه پایانی جهت پیگیری چیست ؟"

هم اندیشی در جهت استفاده هرچه بیشتر از تجربیات فنی و مهندسی شرکت های خارجی در سایه همکاری های مشترک دوره پسا تحریم و هدف گذاری در جهت انتقال دانش به داخل کشور .

همچنین کاهش سطح وابستگی تکنولوژیکی به شرکای خارجی و در نهایت ایجاد بستری برای استفاده مشترک شرکت های داخلی از تجارب پروژه های صنعتی .

"در پایان هرگونه پیشنهاد و نقطه نظر سازنده ای در نظر دارید ، ارائه نمایید ."

پیشنهاد می گردد شرکت های حضور یافته در نمایشگاه علاوه بر ممیزی جنبه های بصری از قبیل دکوراسیون ، امکانات و ... از جنبه های فنی علمی از قبیل اطلاع رسانی صحیح به بازدید کنندگان

در حوزه کاری خود ، انتشار کتب و مقالات علمی و نشر آن در سطح نمایشگاه ، ایجاد نشست ها و کارگروه های علمی در حوزه کاری خود و بازاریابی مناسب طرف های داخلی و خارجی و ... مورد ممیزی قرار گرفته و در قطعنامه پایانی مورد توجه قرار گیرند .


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
0
0
به آقای مهندس جوان بابازاده پیشنهاد میگردد در صدد احیا صنعت تعمیرات کشتیهای اقیانوس پیما اقدام کنند چرا که دارای بیشترین سود دهی و پتانسیل بسیار بالا از نظر اشتغال زایی میباشد و کشتیهای بسیار زیادی در شرکتهای نفتکش و کشتی رانی در نوبت تعمیرات دست به دامن کشورهای عربی و چین شده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: