تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۵۲۶
تعداد بازدید: ۲۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
یک منبع بلندپایه یمنی گفت علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن برای طرفداران خود از روسیه درخواست سلاح کرده است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی «العربی الجدید»، یک منبع بلندپایه یمنی به العربی الجدید گفت علی عبدالله صالح از کاردار سفارت روسیه (در صنعا) خواسته است مسکو نیروهای طرفدار او را به موشک های حرارتی و هدایت شونده و ضدهوایی و همچنین خودرو زرهی و موشک های زمین به دریا مجهز کند. 
این منبع که خواست نامش فاش نشود گفت، هدف صالح از دستیابی به این سلاح ها، هدف قرار دادن ناوها و کشتی های جنگی ائتلاف عربی است که در آبهای یمن حضور دارند. 
به گفته این منبع، یک هواپیمای روسی از نوع ایلیوشن که اوایل نوامبر وارد فرودگاه صنعا شد به بهانه انتقال کمک های بشردوستانه، سلاح حمل می کرد. وی افزود، محموله های سلاح که روسیه برای نیروهای صالح و متحدان حوثی او می فرستد شبانه در فرودگاه بین المللی صنعا تخلیه می شود و هیثم محمد صالح الاحمر از نزدیکان صالح آن را دریافت می کند. هیثم الاحمر همچنین ماموریت دارد این محموله ها را با کامیون به پایگاه العرقوب در منطقه خولان منتقل کند. این پایگاه مشرف بر منطقه صرواح در چهل کیلومتری غرب شهر مارب در شمال شرق یمن است. 
بخشی از سلاح ها نیز به پایگاه الدریهمی در استان الحدیده در غرب یمن و بخشی نیز به مناطق هم مرز با عربستان سعودی ارسال می شود. 
www.alaraby.co.uk/politics/2015/12/1/الیمن-صالح-یطالب-روسیا-بأسلحة-دعما-لقواته
منبع : خبرگزاری صدا و سیما


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: