تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۰۹۳۰
تعداد بازدید: ۱۵۳۷
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
چند روز پس از انتشار خبری از این سایت بر حاشیه های یک مناقصه (واگذاری راهبری، تعمیر و نگهداری 6 فروند از شناورهای جستجو و نجات بندر شهید رجایی) که در آن اداره بندر مذکور را تلویحا به عدم اجرای ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی متهم ساخته بود.
چند روز پس از انتشار خبری از این سایت بر حاشیه های یک مناقصه (واگذاری راهبری، تعمیر و نگهداری 6 فروند از شناورهای جستجو و نجات بندر شهید رجایی) که در آن اداره بندر مذکور را تلویحا به عدم اجرای ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی متهم ساخته بود. 
به گزارش مارین نیوز، روابط عمومی بندر شهیدرجایی نیز طی پاسخی کوتاه با اشاره به بند، بند خبر منتشره، به رفع ابهامات این مناقصه در همین سایت پرداخت.
 
پیشتر، در نامه ایی که از سوی وزیر راه و شهرسازی صادر شد، این وزارتخانه، سازمان بنادر و دریانوردی را مکلف کرده بود که از این پس، حق واگذاری و انعقاد هر نوع قرارداد اعم از پیمانکاری، اجاره دارایی های مولد، قراردادهای BOT و BLT نظایر آن، و همچنین قراردادهای خرید خدمات با اشخاص حقیقی و حقوقی به نحوی از انحاء با کارکنان این شرکت/ سازمان اعم از شاغل و بازنشسته (مانند صندوق های بازنشستگی، شرکت ها و صندوق های تعاونی کارکنان، صندوق های پس انداز کارکنان) را ندارد.

در همین رابطه، پژمان رجبی، مدیرعامل تعاونی دریانوردان بحر خزر در توضیح اجرای قرارداد مناقصه مذکور در گفتگو با مانا در این خصوص، به ابعاد جدیدی از فرایند و مراحل مناقصه و سوابق این تعاونی پرداخت.
مدیرعامل شرکت دریانوردان بحر خزر درباره مدت و مبلغ سرمایه گذاری مناقصه راهبری، تعمیر و نگهداری 6 فروند شناورهای جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: مدت قرارداد راهبری و تعمیر و نگهداری شناورهای جستجو ونجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان یک سال و مبلغ آن ششصد و دو میلیارد و هفتصد و سی و چهار میلیون ریال است و در طول اجرای این قرارداد، شرکت دریانوردان بحر خزر مسئول انجام امورراهبری، تعمیرات جاری و اساسی 6 فروند شناور ناجی( جستجو نجات ) و یک فروند قایق RIB است. 
 وی افزود : اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بررسی شایستگی شرکت های حاضر در فرایند این مناقصه و پس از اخذ قیمت از این شرکت ها، مبادرت به اعلام برنده مناقصه جهت انجام امور راهبری و تعمیرات جاری و اساسی شناورهای جستجو ونجات کرده است. 
 وی با اشاره به اینکه شرکت دریانوردان بحر خزر با اهتمام به این امرکه منابع انسانی به عنوان یکی از باارزش ترین منابع هر سازمان قلمداد می شود تصریح کرد: این شرکت مصمم به سرمایه گذاری در حوزه ارتقا دانش و توانمند سازی پرسنل عملیاتی و ستادی فعال در حوزه جستجو ونجات استان هرمزگان است. مسئولین شرکت معتقد هستند که با این سرمایه گذاری گامهای موثری جهت افزایش بهره وری وعملکرد تیم های جستجو ونجات برداشته خواهد شد.
 مدیر عامل شرکت تعاونی دریانوردان بحر خزر درباره ارائه خدماتی که این شرکت در آینده خواهد داد گفت: این شرکت در نظر دارد جهت افزایش توانمندی منابع انسانی، براساس الزامات قرارداد و کنوانسیون بین المللی SAR، دستورالعمل اجرایی IMSAR و پس از شناسایی ریسک های موجود در هر منطقه عملیاتی محدوده قرارداد نسبت به برگزاری دوره های آموزشی مرتبط، ایجاد برنامه های متناوب تمرینی و برگزاری مانورهای جستجو و نجات منطقه ای اقدام کند. 
 رجبی با تاکید بر اهمیت موقعیت جغرافیایی این قرارداد افزود: محدوده جغرافیایی این قرارداد حد فاصل طول جغرافیایی 53 درجه شرقی تا 58 درجه شرقی و به عبارت دیگر از غرب به مرز استان هرمزگان و استان بوشهر( بندر پارسیان و جزیره لاوان ) و از شرق به مرز استان هرمزگان و سیستان بلوچستان (بندر جاسک ) محدود می شود اما براساس کنوانسیون بین المللی سار، در شرایط اضطرار و انجام عملیات نجات شناور های جستجو و نجات موظف به انجام عملیات در خارج از این محدوده وانجام عملیات در تمامی آبهای سرزمینی و حتی بین المللی است.
 وی در ادامه گفت: لازم به شرح است که این محدوده به دلیل قرارگرفتن در کریدور تردد شناور های سنتی، انجام بالاترین حجم مسافرت های دریایی و بیشترین تردد کشتی های تجاری به دلیل وجود تنگه هرمز، دارای اهمیت به سزایی از جهت بالابودن ریسک خطرات دریایی است، به طوری که حدود 75 درصد عملیات جستجو ونجات دریایی کشور در این منطقه انجام شده است. لذا این امر باعث اهمیت بیش از پیش موضوع این قرارداد شده است و این شرکت با برنامه ریزی گسترده مصمم به انجام با کیفیت ترین خدمات در این محدوده است. 
 رجبی درباره تجهیزات این شرکت خاطر نشان کرد: این تعاونی دارای سه فروند شناور ملکی شامل: دو فروند لایروب کاتر ساکشن و یک فروند شناور جمع آوری زباله های سطحی است که تمامی آنها با سرمایه گذاری سهامداران شرکت خریداری شده است. 
 وی در پاسخ بر اینکه آیا این شرکت تجربه چنین خدمات دهی در بنادر کشور داشته است،گفت: این شرکت طی دو قرارداد جداگانه راهبری، تعمیر و نگهداری شناورهای جستجو و نجات بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد و اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران ( بندر نوشهر) را به مدت دو سال عهده دار است و در بنادر فوق برنامه های گسترده ای در زمینه ارتقاء دانش و توان عملیاتی پرسنل جستجو نجات از جمله برگزاری دوره های متعدد آموزشی، گشت های دریایی و تمرین الگوهای جستجو براساس دستورالعمل اجرایی IMSAR و کنوانسیون سار و ... و تعمیرات جاری و اساسی شناور های تحت راهبری از جمله نصب راه اندازی سیستم مونیتورینگ شناور ناجی یک و تعمیر اساسی موتور سمت راست و نصب سیستم ضد خزه التراسونیک بر روی شناور ناجی شش و... را انجام داده است که این روند کماکان ادامه دارد.
رجبی درباره ارزیابی مقدماتی و کیفی این شرکت نسبت به دیگر رقبا خاطر نشان کرد: با توجه به سوابق شرکت در انجام امور راهبری، تعمیر و نگهداری شناور های ملکی و انجام قراردادهای جستجو و نجات در بنادر امیر آباد و نوشهر و در پی آن دریافت رضایت نامه از بنادرانزلی، امیر آباد و نوشهر و پس از بررسی توان فنی، برنامه ریزی، مدیریتی و مالی شرکت و نهایتا ارائه مناسب ترین قیمت در فرایند برگزاری مناقصه، شرکت دریانوردان بحر خزر موفق به کسب امتیازات لازم و به عنوان برنده معرفی شد.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
mirzaei
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
1
0
آقا قیمت پایین تر داده برنده شده دیگه چرا اینقدر کش اش میدید اگر هم مدارکی دارید این شرکت با مدیران سازمان یا صندوق بازنشستگی ارتباط داره اعلام کنید.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
آدمی که تقبل و رانت اطلاعاتی می کنه رد یا نشونی از خودش نمی گذاره. فقط در صورت بازجویی میشه آقایون را به مقر آورد. البته افرادی هستند که اگر بخوان میتونن بدون بازجویی هم روشنگری کنند و دست خائنین را از بیت المال کوتاه کنند.
عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
1
0
باسلام
اکثر اعضاء شرکت تعاونی دریانودان بحر خزر تشکیل شده است از ایثارگران( رزمنده ، خانواده شهید ، جانبازان و آزادگان) جنگ تحمیلی . آقایانی که در این سایت نظرات خود را مینویسید به احترام این ایثارگران از جملات تند پرهیز کنید این بچه ها از همه زخم خوردند حداقل شما به اینها تهمت و افترا نزنید. باتشکر
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
0
2
به نامه خانواده های محترم ایثارگران..به کام دوستان
سید علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
1
خدا میدونه که اقایون چقد گیرشون میاد که دیگه گوش به حرف وزیر هم نمیدن ...اون از هدایت کشتی که کارها مستقیم مال خودش ...اینم از بحر خزر ...فقط خدا به فریادمون برسه
سید علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
1
بند خودخانواده شهید هستم ...ما شهید داریم واسه انقلابمون واسه رهبرمون ..نه اینک یکی دیگه کاسبی خودش رو بکنه به اسم ما بزاره..درضمن بازنشسته ها حقوق بازنشستگی میگیرن ..کار دریا رو بزارین واسه ساحل نشین ها که شناورشون کار کنه تا بچه هامون بیکار نباشن
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
1
جناب رجبی
نمره ارزیابی کیفی شما 40 بوده و با دستور آقای مدیرکل به 65 افزایش یافته است ، پس شما صلاحیت ارائه قیمت را نداشته اید ، آیا حاضرید مدارک ارزیابی کیفی شما مجددا بررسی گردد؟
ب - کمیسیون مناقصه قیمت شما را بررسی کرده و غیر قابل قبول تشخیص داده است و سپس با دستور مدیر کل بندر مجددا شما را به عنوان برنده معرفی نموده است !!!!!! اگر اینطور نیست با دلیل تکذیب کنید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: