تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۰۶۹
تعداد بازدید: ۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
در آستانه دهه مبارک فجر, و در حین ممیزی ادواری سازمان بنادر و دریانوردی ؛
در 12 بهمن 94 پس از انجام اجرای ممیزی ادواری از موسسه توسط ممیزان سازمان بنادر و دریانوردی، مبادله قراداد همکاری با موسسه رده بندی لویدز انگلستان (Lloyd’s Register of Shipping- LR ) انجام شد.
در 12 بهمن 94 پس از انجام اجرای ممیزی ادواری از موسسه توسط ممیزان سازمان بنادر و دریانوردی، مبادله قراداد همکاری با موسسه رده بندی لویدز انگلستان (Lloyd’s Register of Shipping- LR ) انجام شد.

به گزارش مارین نیوز، در 12 بهمن 94 پس از انجام اجرای ممیزی ادواری از موسسه توسط ممیزان سازمان بنادر و دریانوردی، مبادله قراداد همکاری با موسسه رده بندی لویدز انگلستان (Lloyd’s Register of Shipping- LR ) انجام شد، قراردادی که از سال گذشته مذاکرات آن با مسئولین دفتر مرکزی و دفتر دبی موسسه رده بندی لویدز در جریان بود که پس از مذاکرات طولانی، نقطه نظرات دو موسسه کاملاً به یکدیگر نزدیک و منجر به تنظیم و مبادله قرارداد شد.


لازم به ذکر است که مبادله قرارداد همکاری بین دو موسسه با حضور مهندس پیرزاد مدیر دفتر لویدز در ایران و هیات مدیره موسسه و برخی از پیشکسوتان دریایی کشور در ساختمان مرکزی موسسه رده بندی ایرانیان انجام شد.
بنابه به اظهار مدیرعامل مؤسسه رده بندی ایرانیان، حسب مفاد این قرارداد دو جانبه با موسسه رده بندی لویدز انگلستان که از پیشتازترین موسسات رده بندی دنیا محسوب می شود، در این مقطع زمانی پس از آغاز برجام و رفع تحریم ها، موسسه رده بندی ایرانیان و لویدز درقالب انجام بازرسی های دو گانه (Dual Class) کشتی های ناوگان ملی ایران را به درخواست و یا تشخیص مالکان و یا مدیریت آنان تحت رده بندی خود در خواهند آورد و اولین اثر مثبت این روش، پذیرش سطح دانش و مهارت بازرسین موسسه رده بندی ایرانیان از سوی این موسسه پیشتاز است.
حسن رضا صفری همچنین اظهار داشت، ذکر نقش موسسه رده بندی ایرانیان در طول دوره تحریم در انجام کلیه امور رده بندی و قانونی ناوگان به ویژه کشتی‌های متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ظرف مدت کوتاهی گواه این امر است که موسسه در مسیر تعالی قرار دارد و خوشبختانه کشتی های موصوف با گواهینامه های فنی و ایمنی قانونی و همچنین رده بندی صادره توسط این موسسه به بنادر خارجی که به راحتی تردد نموده اند و حتی یک مورد توقف و یا توقیف کشتی ها توسط هسته های کنترل بندری کشتی های کشورهای صاحب پرچم گزارش نشده است، لیکن ضرورت پیمایش مسیر تکامل تا نیل به عضویت در IACS که همچنان از اهداف چشم انداز این موسسه بشمار می‌رود انکار ناپذیر است. از نتایج بارز عقد و عمل به مفاد قرارداد همکاری موسسه رده‌بندی ایرانیان با موسسه رده بندی لویدز، حصول اطمینان به صنایع دریایی کشور و مالکین ناوگان ملی ایران به ارائه خدمات مطلوب و کاملاً استاندارد در سطح IACS تلقی می شود که می تواند نقطه عطفی را در ارتقاء و پیشبرد اهداف استفاده کنندگان از خدمات این قرارداد نتیجه دهد.


منافع اصلی این قرارداد باید به نفع ملت ایران باشد
ایشان در ادامه در خصوص منافع این تفاهم نامه، بیان داشتند: با توجه به اینکه موسسه رده بندی  LR  یک موسسه رده بندی پیشرو و جزو اولین موسسات رده بندی دنیا به شمار می رود و پس از یک سال مذاکرات انجام شده این تفاهم نامه امضا شد که نخست منافع این تفاهم نامه به دو طرف قرارداد و منافع اصلی این قرارداد باید به نفع ملت ایران و جوانان این مرز و بوم باشد.
صفری ضمن تشکر از سعه صدر مسئولین موسسه رده بندی ایرانیان و موسسه رده بندی LR  که در طول این یک سال با بردباری و تدبیر این مذاکرات را به سرانجام رساندند گفت: باید تقدیر ویژه ای از سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایرانیان کرد که همواره یار و یاور موسسات رده بندی ایرانی بوده و هست .


هم شانه ی موسسات رده بندی دنیا به فعالیت می پردازیم
در بخش دیگری از این مراسم کاپیتان موسوی رئیس هیات مدیره موسسه رده بندی ایرانیان گفت : باید توجه داشت که رفع مشکلات سخت افزاری و تامین نیروی متخصص و برگزاری دوره های آموزشی دستاورد این چند ساله موسسه رده بندی ایرانیان بوده و می توانیم بگوییم در تمام جهات هم شانه ی موسسات رده بندی دنیا به فعالیت می پردازیم که این موارد را مدیون سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مالکان و صاحبان شناورها و صنایع بویژه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران می باشیم و همکاران سخت کوش موسسه رده بندی ایرانیان جوانانی که با تمام نیروی خود شبانه روز سخت فعالیت کردند تا این موسسه به این جایگاه برسد همکاری بین موسسه رده بندی LR  و ICS  به آسانی مقدر نمی شد مگر با پیگیری ها و زحمات تیم مذاکره کننده که امروز شاهد به سرانجام رسیدن این زحمات هستیم. 
موسوی در ادامه گفت: موسسه رده بندی ایرانیان یک موسسه مردم نهاد می باشد که مالک اصلی آن فقط و فقط ملت صبور و غیور ایران است و متعلق به هیچ شخص یا اشخاصی نمی باشد، این موسسه همواره در راستای شکوفایی ایران عزیز گام های موثری برداشته و به لطف خداوند متعال به زودی شاهد بین المللی شدن خواهیم بود.


نماینده LR:
به عنوان یک ایرانی بر خود می بالم که یک وزنه ی سنگین در کنار LR قرار گرفته است.
نماینده LR مهندس پیرزاد مدیر دفتر لویدز، من به عنوان یک ایرانی بر خود می بالم که یک وزنه ی سنگین در کنار LR  به نام موسسه ICS قرار گرفته است ، این شریک جدید یک موسسه ایرانی است. لویدز هرگز موسسه ICS  را به چشم یک رقیب ندیده و با اطمینان خاطر به فعالیت خود در کشور ادامه خواهد داد، حال با وجود موسسه رده بندی ایرانیان انرژی بیشتری برای فعالیت خواهیم داشت، با امید به ارتقاء روز افزون موسسه رده بندی ایرانیان .


موسسات رده بندی خارجی به شرط همکاری با یک موسسه رده بندی داخلی می توانند فعالیت کنند
همچنین حسن پور، رییس اداره ثبت و بازرسی شناورهای سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم عقد این تفاهم نامه گفت: آنان می‌خواستند صنعت دریانوردی این مرز و بوم را فلج کنند ولی با همت موسسات رده بندی داخلی به ویژه موسسه رده بندی ایرانیان این اتفاق نیفتاد. جا دارد از زحمات این دوستان تشکر ویژه به عمل آید، این دستاورد کمی نیست این  تجربه به سختی بدست آمده است نباید به راحتی از دست برود. این همبستگی نشانه عزم ملی بوده و باید آن را قدر دانست، به درستی سازمان بنادر و دریانوردی همواره این زحمات را به خاطر خواهد داشت از این رو مقرر گردید که اگر موسسات خارجی در کشور خواستار فعالیت باشند به شرط همکاری با یک موسسه رده بندی داخلی می توانند فعالیت کنند.
با توجه به توانمندی هایی که وجود دارد و کسب شده است روزی فرا خواهد رسید که موسسات رده بندی ایرانی عضو آیاکس بشوند .
بدیهی است که این قرارداد بایستی به سازمان بنادر و دریانوردی ارسال تا پس از ارزیابی و تایید آن نسبت به صدور مجوز ادامه کار موسسه لویدز با همکاری رده بندی ایرانیان اقدام شود.
بنا به اظهارات واحد روابط عمومی موسسه رده بندی ایرانیان این قرارداد طی نامه ای به سازمان بنادر و دریانوردی برای تایید ارسال خواهد شد، همچنین طی بیانیه ای مدیر عامل موسسه رده بندی ایرانیان در زمان جلسه افتتاحیه ممیزی ادواری که بر طبق مقررات جدیدIMO صورت پذیرفت از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست کردند تا در صورت صلاحدید بخشنامه ای را صادر کنند تا همکاری های موسسات داخلی و موسسات خارجی با تاییدیه سازمان بنادر و دریانوردی باشد . برای تکمیل این چرخه مهم باید کلیه قرارداهای منعقده فی مابین موسسات رده بندی داخلی و خارجی از تمام جهات مورد ارزیابی قرار گیرد تا منافع ملی همواره حفظ گردد .
وی اطمینان داد قرارداد ملی موسسه ICS  با موسسه رده بندی LR  در جهت منافع ملی بوده است و درخواست کرد که نحوه اجرای این قرارداد سالانه مورد ممیزی سازمان بنادر و دریانوردی و همینطور مراجع ذیصلاح مستقل قرار گیرد تا انشالله حقی از ملت صبور و غیور ایران ضایع نگردد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: