تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۰۸۷
تعداد بازدید: ۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کره جنوبی اعلام کرد که به زودی قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار با ایران در زمینه بیمه تجاری امضا می کند.
کره جنوبی اعلام کرد که به زودی قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار با ایران در زمینه بیمه تجاری امضا می کند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از منا اینشورنس ریویو، وزرات تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که این کشور به زودی قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار در زمینه بیمه تجاری با ایران امضا خواهد کرد.
در بیانیه این وزراتخانه آمده است که در راستای همکاری بیمه ای با جمهوری اسلامی ایران و به دنبال گسترش همکاری های اقتصادی با تهران به ویژه پس از لغو تحریم های اقتصادی علیه این کشور، سئول در نظر دارد رابطه مستحکم تری را با تهران برقرار کند.
در این بیانیه اعلام شده که کره جنوبی با هدف تامین مالی بیمه تجاری با جمهوری اسلامی ایران قراردادی به ارزش 2 میلیارد دلار امضا می کند تا بر اساس آن همکاری های دو کشور افزایش یافته و حتی به ایران اجازه می دهد از صندوق همکاری توسعه اقتصادی برداشت کند.
بر اساس این گزارش، قرار است مقامات رسمی اقتصادی ایران و کره جنوبی در نشستی که اواخر ماه فوریه سال جاری میلادی در تهران برگزار می شود، جزئیات این توافقنامه و همکاری های فی مابین را بررسی کنند.
در همین راستا، وب سایت خبری "بلومبرگ" گزارش داد که شرکت "ملی نفتکش ایران" به کسب بیمه جدید لازم برای گسترش صادرات نفت این کشور و از سرگیری تجارت با مشتریانش قبل از آغاز تحریم ها در چهار سال گذشته، نزدیک شده است. این شرکت در حال مذاکره با سازمان های خارجی است تا بتواند نفتکش های خود را در برابر تهدیدهای مانند نشت نفت بیمه کند و این قراردادها طبق گفته مقامات ایزان، به زودی امضا خواهد شد.
طبق این گزارش، تهران پس از سخت شدن تحریم ها در سال 2012 می توانست به چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و تایوان نفت صادر کند. این کشور در آن زمان با استفاده از شرکت "کیش پی اند آی" که توسط دولت پشتیبانی می شد، برای نفتکش ها پوشش بیمه ای تهیه می کرد اما اکنون با همکاری با گروه بین المللی "پی اند آی کلوب" باید پوشش های بیمه ای خود را گسترش دهد.
به گفته مقامات ایرانی، سازمانی با 13 عضو از 90 درصد حمل و نقل دریایی نفت خام این کشور علیه خطراتی مانند نشت نفت پشتیبانی می کنند.
در این گزارش آمده است که کسب پوشش های بین المللی بیمه در کنار برقراری ارتباط دوباره با سیستم بانکداری بین المللی از اصلی ترین موارد برای افزایش صادرات نفت ایران و تعامل مجدد با بخش کشتیرانی خارجی است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: