تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۰۹۹
تعداد بازدید: ۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
کتاب "تئوری طراحی زیردریایی" برگردانی از یک کتاب لاتین در زمینه طراحی می باشدکه نویسندگان رئسی آن از سابقه طولانی در این زمینه برخوردار می باشند.
کتاب "تئوری طراحی زیردریایی" برگردانی از یک کتاب لاتین در زمینه طراحی می باشدکه نویسندگان رئسی آن از سابقه طولانی در این زمینه برخوردار می باشند. 
به گزارش مارین نیوز، این کتاب حاوی بسیاری از مفاهیم، نکات و روابطی است که در زمینه طراحی شناورهای زیرسطحی بسیار حائز اهمیت بوده و بکارگیری از آن در مراحل اولیه طراحی می تواند تاثیر شگرفی در فرایند طراحی داشته باشد. 

این کتاب ترجمه : مهرداد رسولی، احمد عسگری جزی، مهرداد مشرف جوادی می باشد  

پیشگفتار مترجمان
در سالیان اخیر یکی از استراتژی های راهبردی کشور، تقویت نیروی دریایی و صنایع مرتبط با آن میباشد. از اینرو فعالیتهای علمی و تحقیقاتی در این حوزه بیش از پیش مورد نیاز بوده و توجه خاصی به آن معطوف گردیده است. صنایع دریایی خود از چندین شاخه مختلف تشکیل شده است که بی شک یکی از مهمترین و حساس ترین آنها، حوزه شناورهای زیرسطحی میباشد زیرا در تأمین امنیت کشور چه در زمان صلح و چه در زمان جنگ همواره یکی از مؤثرترین ادوات می باشند. 
اگر چه تا کنون فعالیتهای خوبی در خصوص طراحی و ساخت شناورهای زیرسطحی صورت گرفته است، اما گسترش تحقیقات و مطالعات با رویکرد علمی و فنی همچنان مورد نیاز می¬باشد تا ضمن دستیابی به این تکنولوژی که معروف به پیچیده ترین تکنولوژی در میان تمامی صنایع می باشد، فاصله امروز کشور عزیزمان با صاحبان اصلی این تکنولوژی بیش از پیش کاهش یابد.
کتاب تئوری طراحی زیر دریایی، برگردانی از یک کتاب لاتین در زمینه طراحی میباشد که نویسندگان روسی آن از سابقه طولانی در این زمینه برخوردار می باشند. این کتاب حاوی بسیاری از مفاهیم، نکات و روابطی است که در زمینه طراحی شناورهای زیرسطحی بسیار حائز اهمیت بوده و بکارگیری از آن در مراحل اولیه طراحی می تواند تأثیر شگرفی در فرایند طراحی داشته باشد
نویسندگان این کتاب امیدوارند که این قدم ناچیز بتواند سبب پیشرفتهای چشمگیری در حوزه دریایی و بخصوص شناورهای زیرسطحی شود.

در انتها بر خود واجب میدانیم از حمایت های بیشمار مدیریت و کارکنان محترم گروه شهید قربانی به ویژه آقایان مهندس محمدجعفر حمیدیا، مهندس مجید حیدری و مهندس سعید سالاری قدردانی نماییم.
همچنین از کلیه متخصصان و مهندسانی که بی دریغ دانش گران مایه خود را جهت ترجمه این کتاب در اختیار ما قرار دادند نهایت تشکر و امتنان خویش را ابراز داریم.

فهرست
فصل اول: مدیریت و طراحی زیردریایی و روش های آن
فصل دوم: تناژ زیردریایی
فصل سوم: وزن گروه های مستقل و آیتم های بار بر حسب ویژگی های اصلی زیر دریایی
فصل چهارم: معادله جرمی بر اساس تناژ، تعیین تناژ
فصل پنجم: حجم بویانسی ثابت زیردریایی (CBV)
فصل ششم: تنظیم تریم زیردریایی
فصل هفتم: جبران وزن های متغیر
فصل هشتم: طراحی شکل بدنه زیر دریایی
فصل نهم: تعیین ابعاد اصلی زیردریایی
فصل دهم: نقشه های خطوط بدنه زیردریایی
فصل یازدهم: طراحی سطوح کنترلی زیردریایی
فصل دوازدهم: تحلیل های نظامی- اقتصادی و نقش آن در طراحی زیردریایی



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: