تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۱۵
تعداد بازدید: ۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رونق 10 درصدی صادرات کالا در بنادر غرب هرمزگان طی 10 ماهه سال جاری، خبر داد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رونق 10 درصدی صادرات کالا در بنادر غرب هرمزگان طی 10 ماهه سال جاری، خبر داد. 
به گزارش مارین نیوز، محمود صابری با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 367 هزار و 293 تن کالای غیر نفتی از بندرلنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.
وی رقم افزایش حجم صادرات کالاهای نفتی از طریق این بندر را 95 درصد اعلام کرد و افزود: دو هزار و 357 تن مواد نفتی در 10 ماهه سال 94 از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.


مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از افزایش 100 درصدی ترانزیت مواد نفتی در این بندر طی این مدت خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 69 تن مواد نفتی از این بندر ترانزیت شده است.
صابری با اشاره به افزایش 20 درصدی ورود شناور بالای هزار تن به حوضچه بندر لنگه گفت: با انجام طرح توسعه دریایی و افزایش 20 هکتار فضای عملیاتی این بندر، تردد شناورهای بالای هزار تن افزایش می یابد.
این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد، با اتمام پروژه لایروبی، ورود شناورهای با تناژ بالاتر و آبخور 5/5 متر افزایش یابد و نهایتاً افزایش صادرات و ترانزیت کالا در بندر لنگه را شاهد باشیم.


لازم به ذکر است، بندر لنگه که در منطقه غرب هرمزگان واقع شده، پیشرو در ترانزیت و جابجایی مسافر است. سرمایه گذاری کلان سازمان بنادر و دریانوردی در سالهای اخیر حکایت از اعتماد بالای متولیان صنعت دریانوردی به آینده روشن و امیدوار کننده این بندر تاریخی دارد.
داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین‌های امارات متحده عربی از جمله دبی و شارجه و برخورداری از موقعیت ترابری دریایی مناسب، بندر لنگه را به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس تبدیل کرده است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: