تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۳۹
تعداد بازدید: ۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون ۱۸۰ گونه جلبک دریایی دربندرچابهار شناسایی شده است .
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون ۱۸۰ گونه جلبک دریایی دربندرچابهار شناسایی شده است .
به گزارش مارین نیوز، مهرداد میرزایی اظهار داشت : جلبک دریایی یکی از ذخایر غنی موجود در منطقه است و بخش عمده ای از در آمد حاصل از بیوتکنولوژی دریایی به این موجودات اختصاص دارد.
وی افزود: گیاهان دریایی به خصوص جلبک ها در صنایع نساجی، دارویی، غذایی، بهداشتی، آرایشی و آزمایشگاهی کاربردهای متنوعی دارند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان بااشاره به اینکه برای بهره برداری از انواع گونه های دریایی ارزشمند در دریای عمان در افق 1404 برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در حال انجام است، افزود: افزایش تولیدات شیلاتی و اشتغالزایی از جمله اهداف افق 1404 است.
میرازیی تصریح کرد: سرمایه گذاری در بحث شیلات به صرفه‌ترین راه و اقتصادی ترین فعالیت در سواحل مکران در چابهار است.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات سیستان و بلوچستان گفت: امروزه بهره برداری از جلبک‌ها در ابعاد صنعتی، کشاورزی، دارویی و غذایی بسیار گسترش یافته و تکنولوژی مدرن برای تولید و بهره‌برداری از آن در کشورهای صنعتی و پیشرفته جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: جلبک‌ها دارای انواع اسیدهای چرب، آمینواسیدها، پروتئین‌ها، پلی ساکاریدها، مونوساکاریدها، مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند.


منبع : تسنیم 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: