تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۴۲
تعداد بازدید: ۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
برووالا (Beruwala) روستاییست زیبا و نه چندان بزرگ در نواحی غربی سریلانکا که محل زندگی ماهیگیرانی می باشد که به روشی بسیار عجیب به صیادی می پردازند.

روش ماهیگیری در بین ماهیگیران سریلانکایی روشی متفاوت است و آنها با ایستادن بر روی یک چوب های عمود بر آب دریا، منتظر ورود ماهیان به محدوده آنها می شوند تا با تور خود آنها را شکار کنند.

به گزارش مارین نیوز، این سبک ماهیگیری به مدت ۷۰ سال در سریلانکا جریان دارد. اما سونامی دسترسی به ماهی ها با این روش را سخت کرده است.

در این روش عجیب که در حال حاضر اهالی فقیر این روستای 500 نفری از طریق آن امرار معاش می کنند، بدین صورت است که فرد ماهیگیر چندین متر وارد دل دریا می شود و برای نگه داشتن خود از یک چوب بلند استفاده می کند.


به گفته اهالی این روستا، این روش از سال ها پیش در این منطقه مورد استفاده قرار می گرفته و آن را "Stlit Fishing" می نامیدند. اما 70 پیش در این منطقه سونامی آمد و سواحل منطقه را ویران کرد از همین رو اهالی این روستا برای ماهیگیری به چنین روشی روی آوردند.

به رغم اینکه شاید این کار روشی زیبا و جالب برای ماهیگیری باشد اما بدون شک بسیار دشوار است به گونه ای که ماهیگیری برای گرفتن هر ماهی حدود دو ساعت باید تلاش کند و وقت بگذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: