تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۵۲
تعداد بازدید: ۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش:
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از حضور و ماموریت دو ناوگروه این نیرو در اقیانوس هند خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز چهارشنبه در حاشیه آیین به اهتزاز درآوردن پرچم بارگاه رضوی در ستاد ناوگان شمال اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، نیروی دریایی امروز در جایگاهی است که در جهان حرف برای گفتن دارد.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده فرمانده کل قوا ، گستره فعالیت نیرو را وسعت داده و حوزه ماموریت خودمان را بعنوان نیروی راهبردی، توسعه داده و تا شمال اقیانوس هند بردیم.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد : امروز دو ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در اقیانوس هند در حال گشت زنی هستند .

به گفته فرمانده نیروی دریایی ارتش، یکی از ناوگروه ها امروز در خلیج بنگال در شرق هندوستان به مناسبت روز ملی هند مهمان این کشور و ناوگروه دیگر نیز در خلیج عدن و باب المندب در حال انجام ماموریت است.

وی با بیان این که اکنون نیروی دریایی راهبردی هزاران کیلومتر دورتر از ساحل جمهوی اسلامی نیز امنیت خطوط مواصلاتی را تامین می کند، این امر را نشاندهنده اقتدار نظام و ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با اشاره به این که هر سازمانی سه بعد نیروی انسانی ، تجهیزات و تاسیسات دارد، افزود: قبل از انقلاب در همه این بخش ها به کشورهای خارجی به ویژه غربی وابسته بودیم .

امیر سیاری تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب و تلاش نیروی دریایی و دلسوزان نظام، نیروهای ما در داخل کشور آموزش می بینند .

وی با اشاره به فعالیت آموزشکده های نیروی دریایی در نوشهر، رشت و منجیل متذکر شد: از نظر تربیت نیروی انسانی، روی پای خودمان ایستاده ایم حال آنکه تجهیزات نظامی ما، قبل از انقلاب ساخت خارج بود اما اکنون بدست دانشمندان و صنعتگران توانمند ایرانی ساخته می شود.

امیر دریادار سیاری با بیان اینکه امروز در زمینه ساخت تجهیزات با بهره مندی از فناوری بالا خودکفا هستیم، یادآور شد: سال گذشته در این منطقه ناوشکن دماوند را به ناوگان شمال ملحق کردیم و پیش از آن نیز ناوچه پیکان، جوشن و درفش را ساخته و به آب انداخته بودیم .

وی تصریح کرد : همچنین در گذشته برای ساخت تاسیسات نظیر موج شکن ، اسکله و سازه های خاص به غرب وابسته بودیم اما امروز همه این تاسیسات به دست توانمند نیروهای داخلی ساخته می شود.

وی تاکید کرد : ظرف 37 سال گذشته، با تلاش نیروهای غیور و توانمند و ارزشی از نقطه صفر و وابستگی به این استقلال رسیده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در خاتمه سخنان خود نامگذاری ستاد منطقه چهارم به نام امام هشتم و افراشته شدن پرچم بارگاه مقدس امام رضا در مقر این ستاد را مایه برکت برای ناوگان شمال و استان گیلان خواند.

پرچم مقدس بارگاه امام مهربانی ها علی بن موسی الرضا امروز (چهارشنبه) طی آیینی معنوی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش در مقر ستاد ناوگان شمال در بندرانزلی به اهتزاز در آمد.

مقر ستاد فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرانزلی واقع است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: