تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۵۹
تعداد بازدید: ۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:
ایدنی گفت: با تکمیل طرح جامع توسعه بندر نفتی خلیج فارس، بیش از 30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر خلیج فارس جذب خواهد شد.
ایدنی گفت: با تکمیل طرح جامع توسعه بندر نفتی خلیج فارس، بیش از 30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر خلیج فارس جذب خواهد شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی ادراه کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "ابراهیم ایدنی" در جمع خبرنگاران، ضمن اشاره به اینکه عمده فعالیت بندر خلیج فارس در زمینه بانکرینگ است. گفت: افزایش سهم ایران در سوخت رسانی به کشتی های متردد در خلیج فارس و تنگه هرمز مدنظر است که در حال حاضر، تعداد زیادی شرکت در این بندر سرمایه گذاری کرده اند و تقاضای زیادی هم در این رابطه وجود دارد.

وی طرح جامع این بندر را شامل چندین فاز دانست و افزود: با اجرای کامل طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس سالانه 24 میلیون تن فرآورده نفتی در 9 پست اسکله بندر خلیج فارس تخلیه و بارگیری خواهد شد.

ایدنی خاطرنشان کرد: با اجرای فاز اول این طرح که 30 ماه به طول انجامیده و اعتباری بالغ بر 780 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، بسترسازی لازم برای جذب سرمایه بخش خصوصی در 130 هکتار اراضی آماده شده صورت گرفته است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: احداث ساختمان پست اصلی برق بندر به همراه 2 پست کمپکت، کابل کشی 50 کیلومتر خطوط برق، شبکه فیبر نوری و شبکه آب و فاضلاب و آتش نشانی به طول 70 هزار متر و 9 کیلومتر جاده دسترسی از مراحل اجرایی طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس است.

وی تصریح کرد: در فازهای دوم و سوم این طرح، فعالیت های ارزش افزوده همچون احداث پالایشگاه و پردازش مشتقات نفتی هدفگذاری شده و طبق برآورده های صورت گرفته، بیش از 3 هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.

ایدنی اضافه کرد: پس از اجرای فاز اول طرح ایجاد زیرساخت های بندر خلیج فارس شامل آماده سازی اراضی 130 هکتار، فاز 2 نیز هم اکنون در مرحله مناقصه است و با اجرای آن 200 هکتار به اراضی بهره برداری شده بندر شهید رجایی افزوده می شود.

وی در پایان گفت: با تکمیل طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس، بیش از 30 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی جذب خواهد شد که تنها مبلغ یک پروژه آن 10 هزار میلیارد ریال است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: