تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۶۰
تعداد بازدید: ۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، بهره برداری از طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس و 12 پروژه دریایی و بندری دیگر آغاز شد.

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، بهره برداری از طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس و 12 پروژه دریایی و بندری دیگر ظهر روز چهارشنبه، 21 بهمن ماه آغاز شد.


به گزارش مارین نیوز به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمد سعیدنژاد" مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی که در آیین افتتاح 13 پروژه دریایی و بندری هرمزگان در بزرگترین بندر تجاری ایران سخن می گفت، اظهار داشت: این پروژه ها در بنادر شهید رجایی، باهنر، حقانی، لنگه، قشم، سیریک، جاسک و .... با اعتباری بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.

وی ضمن اشاره به افتتاح طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، گفت: توسعه صنعت بانکرینگ و استفاده از فرصت های موجود برای افزایش سهم کشور در رقابت با کشورهای منطقه از جمله اهداف این طرح است.

"ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در همین رابطه خاطرنشان کرد: با اجرای فاز اول این طرح که 30 ماه به طول انجامیده و اعتباری بالغ بر 780 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، زمینه اشتغال دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می شود.

وی افزود: احداث ساختمان پست اصلی برق بندر به همراه 2 پست کمپکت، کابل کشی 50 کیلومتر خطوط برق، شبکه فیبر نوری و شبکه آب و فاضلاب و آتش نشانی به طول 70 هزار متر و 9 کیلومتر جاده دسترسی از مراحل اجرایی طرح احداث تاسیسات زیر بنایی بندر خلیج فارس است.

"دالمن" سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان نیز نقش بنادر را در توسعه دریامحور مهم دانست و گفت: توسعه زیرساخت ها همچون جاده و ریل در استان به منظور پشتیبانی از توسعه بنادر در حال انجام است.

این مقام مسئول اضافه کرد: توسعه فعالیت های بندری باعث ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در استان هرمزگان می شود.

بر اساس این گزارش، بهره برداری از 25 دستگاه دوربین مدار بسته با هدف پایش ترافیک کالای عبوری از بندر و افزایش امنیت بزرگترین بندر تجاری کشور از جمله پروژه هایی بود که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و اعضای هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری رسید.

مرکز خدمات تعمیرگاهی و شستشوی کانتینر، سیستم اعلام حریق مجتمع بندری بندر شهید رجایی و تعمیرات اساسی جاده های داخلی این بندر به همراه آغاز فعالیت یک فروند شناور طنابگیر از جمله پروژه های عمرانی و فنی افتتاح شده در بندر شهید رجایی است.

بر اساس این گزارش، چندین پروژه دریایی و بندری دیگر در بنادر شهید باهنر و حقانی، شهید ذاکری و مدکندالوی قشم، جاسک، سیریک و لنگه همزمان با طرح های ذکر شده فوق به بهره برداری رسید.

تعمیرات اساسی اسکله ها و مرکز آزمون های دریانوردی در بندرشهید باهنر، تکمیل زیرساخت های خدمات مسافری در بندر شهید حقانی و ایجاد پنجره واحد تجاری، دروازه ورودی و تعمیرات اساسی شبکه برق در بندرلنگه از جمله این پروژه هاست.

همچنین لایروبی بندر سیریک، دیوار کشی محدوده بندر جاسک، تعمیرات اساسی سه فروند اسکله فلزی شناور در بنادر شهید ذاکری و مدکندالوی قشم به عنوان بخش دیگری از پروژه های فنی و عمرانی بنادر تابعه به شمار می رود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: