تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۱۱۸۵
تعداد بازدید: ۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
جشنواره دانش آموزی دریا با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و ترویج صنعت دریا در اقشار دانش آموزی رویدادی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به واسطه حضور چندین میلیونی دانش آموزان در سطح کشور اقدام به برگزاری آن کرده است.
جشنواره دانش آموزی دریا با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و ترویج صنعت دریا در اقشار دانش آموزی رویدادی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به واسطه حضور چندین میلیونی دانش آموزان در سطح کشور اقدام به برگزاری آن کرده است. این رویداد به دلیل وسعت جامعه دانش آموزی اهمیتی به مراتب ویژه و با درجه بندی بالا می باید. از این رو ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با همکاری سازمانها و نهادهای دریایی،در صدد برگزاری دومین دوره از جشنواره دانش آموزی دریا است تا که در آن علاوه بر فرهنگسازی موضوع دریا و شناساندن امکانات ارزشمند آن در سطح جامعه، به دنبال شناخت استعدادها و رشد خلاقیت ها در این حوزه باشد.
در صنعت دریا اقبال از رشته های مرتبط با دریا بسیار کم بوده است. متاسفانه شناعت صنعت دریایی در پایه ای ترین مراتب در کشور است. از این رو برای برطرف کردن مشکلات در میان عموم به خصوص دانش آموزان تصمیم گرفته شد با فرهنگ سازی در مدارس،دانش آموزان را از مقاطع ابتدایی تا متوسطه با مباحث دریایی آشنا کرد.
با توجه به استقبال مناسب از  این جشنواره در نخستین دوره، "ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی" معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با همکاری وزارت آموزش و پرورش دومین دوره جشنواره دانش آموزی دریا  را در بین دانش آموزان سراسر کشور برگزار می نمایند.

به گفته بهنام رضایی دبیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد دریایی به منظور جلب توجه جامعه به‎خصوص نسل جوان به اهمیت راهبردی دریا و صنایع دریایی کشور، دومین دوره جشنواره دانش‎آموزی دریا را  با شعار "دریا مسیر پیشرفت" برای دانش‎آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری چنین جشنواره‎ای آشنايي دانش‎آموزان و خانواده‎ها با دريا و اهميت آن در كشورمان، تبديل امور دريايي به موضوعی مهم در فعاليت‎هاي دانش‎آموزی، هدايت تحصيلي دانش‎آموزان نخبه و علاقه‎مند به سمت رشته‎هاي تحصيلي مرتبط با دريا ، هدايت شغلي دانش‎آموزان، حمايت از خلاقيت هاي دانش آموزان در حوزه دريا وهدايت به سمت كارآفريني و تجاري سازی ايده های آنان  و علاقه‎مند کردن دانش آموزان به مشاغل مرتبط با دريا است. 

لازم به ذکر است دومین دوره جشنواره دانش آموزی در بخش های زیر برگزار خواهد شد:

1. بخش ترویج و فرهنگ سازی
2. بخش مسابقه (طراحی و ساخت)
3. بخش نوآوری و خلاقیت
و  مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد است و در آبان ماه  نیز در مراسمی از برندگان تجلیل می‎شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: